Vad VILL hon?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Lilla dottern har "börjat" med något underligt på kvällarna. Hon är i vanliga fall världens mest lättskötta lilla bebis, men som nu ikväll så låg hon på bordet och filosoferade en stund för att sen hojta till. I vanliga fall är det dags för mat då.

Men inte ikväll... Så fort jag la ner henne i "ätposition" blev hon näst intill hysterisk och skrek så hon nästan storknade. Rätade upp henne mot axeln och gick/vyssjade/gungade tills hon lugnat ner sig, då började hon genast snutta och söka mat på min hals. Försökte lägga ner henne men sirenen drog igång på en gång. Så höll vi på i ca 45 minuter innan Stina äntligen började äta. Så åt hon utav bara faen med några korta avbrott för ledsna skrik. Eftersom hon varit så upprörd så spydde hon dessvärre upp maten och efter klädbyte så drog sirenen igång igen. Fick i henne lite mat till och sen somnade hon, uttröttad.

Varför gör hon så? :confused: (Lätt fråga att svara på va...:smirk: :D )

Jenny
 
Sv: Vad VILL hon?!

Så där var jag när jag var bebis, o då hade jag kolik :( Om hon fortsätter så kanske du ska kolla hos BVC.
 
Sv: Vad VILL hon?!

Njae... Jag är skeptisk... Hon har haft ont i magen (då mamma stoppat i sig en massa godis, stark mat, mm på en och samma dag...:o :angel: ) .

Och kvällens "anfall" var mer att hon vrålade när hon hamnade i ätläge än över situationen. Hon var inte speciellt "spänd" heller, den gång hon haft ont i magen så spände hon kroppen när "magontsattackerna" kom, men så var det inte nu.

Så jag är tveksam till att det var kolik/ont i magen.

Jenny
 
Sv: Vad VILL hon?!

Ont i munnen? Kanske tand på gång?? (en del får ju tänder väldigt små)
 
Sv: Vad VILL hon?!

Tanken har slagit mig då hon dregglade rätt mycket på mig tidigare idag. Men ungen är ju "bara" 1½ månad, börjar tänderna komma så tidigt?

Jenny
 
Sv: Vad VILL hon?!

Finns tom de som föds med tand!

Fast våran dotter verkade ha "tandkänningar" relativt tidigt, typ när hon var ett 3 månader?, men fick inte första tanden förrens när hon var 6 månader.
 
Sv: Vad VILL hon?!

Jamtland skrev:
Tanken har slagit mig då hon dregglade rätt mycket på mig tidigare idag. Men ungen är ju "bara" 1½ månad, börjar tänderna komma så tidigt?

Jenny
Jag hade tand redan när jag föddes...
Men PROVA Minifom, det hade iaf jag gjort. Det tar bara hand om luftbubblorna i magen, är helt ofarligt för barnet då det inte tas upp i tarmen alls.
 
Sv: Vad VILL hon?!

Mmm. Det finns en anledning till att jag köpte sjal i den vevan! Stort snuttbehov men blev snorförbannad om det kom käk! Det blev till att bära och bära och bära, då var det lugnt.
 
Sv: Vad VILL hon?!

känner igen det där.. Det hände mig första målet för dagen när vi var på sjukhuset och hälsade på min mamma :o Hon bara skrek och skrek och var jättehungrig men vägrade ha bröstet.. Handmjölkade ut i en kopp och gav henne så hungern gick över i alla fall. När vi kom hem provade jag att lägga mig i sängen och amma så, det gick mycket bättre. Ingen aning heller varför det hände..:crazy:
 
Sv: Vad VILL hon?!

Ja där sa du nåt! Bebisen kan vara FÖR hungrig också förstås! Man kan ju prova att mjölka igång sig lite också, så utdrivningen är i full rulle innan man lägger till barnet.
 
Sv: Vad VILL hon?!

Det "farliga" med att få igång sig själv är väl att det kan komma för fort när de får smak för det, min dam sätter ofta i halsen och om hon redan är lite ledsen blir det lätt att hon tjuter ännu mer då :o
Fast förståeligt, stackars barnet svälter och sen när maten väl blir serverad försöker den kväva henne :D
 
Sv: Vad VILL hon?!

Sara skriker som tokig ibland och man fattar inte varför. Strax därefter faller ögonen ihop och hon somnar blixtsnabbt. Övertrött kan alltså vara en gissning.
 
Sv: Vad VILL hon?!

Om du har tillgång så läs gärna AW barnabok där står det om kvällstrassel precis som du beskriver din dotter, även om du inte tycker om AW så läs gärna det kapitlet. Har sjäv haft står hjälp av hennes bok med mitt första barn mitt andra barn bara äter och sover och jag har knappt hört henne skrika.
 
Sv: Vad VILL hon?!

Har funderat lite till och förmodligen var damen övertrött/överstimulerad. Vi var ute och åkte igår kväll och hälsade på farmor och farfar när Stina började ha kväll. Och det vet ni väl hur det är när man hälsar på farföräldrar, inte är det lugnt och stillsamt inte... ;) Dessutom hade vi glömt nappen hemma så det var väl lite livat för det med. Så idag när vi kom dit hade farfar varit och köpt en förpackning nappar som vi skulle ha om vi glömde nappen fler gånger... :D Farfar gillar inte barnskrik...

Ikväll är det lugna gatan och hon ligger och småsnackar på soffan så lugn så.

Vad gäller maten så har hon inga problem att få igång produktionen, det är fullt ös medvetslös från hon tittar på bröstet tills hon är mätt. Ingen kan anklaga mig för att vara snål på mat eller långsam...:D :d


Jenny
 
Senast ändrad:
Sv: Vad VILL hon?!

Har boken, har läst och gillat det mesta hon skrivit. Så det var hennes "metod" jag använde för att få Stina lugn igår.

Jenny
 
Sv: Vad VILL hon?!

Ja bebisar... Ont i magen, orolig, för mkt intryck under dagen eller bara lite rastlös..? Vem vet. Sädär gorde min minsta ofta i början. Det visade sig bli kolik av det hela, men det behöver ju inte alls vara så. Men prova minfom, dom är som sagt helt ofarliga, och prova att amma henne tätare så hon aldrig känner sig hungrig. Lycka till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp