Vad var det för fel denna gång då?

C

Cronis

Nu kom jag äntligen in på Buke, efter att ha suttit sedan 19-tiden att försökt att komma in utan resultat.
Fick felmeddelande hela tiden "sidan kan inte visas".

Provade att stänga ner webläsaren, flertalet gånger, för att sedan gå in igen.
Rensade cookies.
Startade om nätet, samt datorn. ja, you name it.

Vi hade ström avbrott vid 18.15 tiden som varade 28 minuter och efter detta fungerade nätet helt ok, (dock inte Buke + en annan sajt)
Ringde våran internet leverantör ikväll då nätet vid tillfälle segade ner, och blev knasigt, men dom såg inget fel. Dock hade dom uppmärksammat elavbrottet.

Kan strömavbrottet påverkat Buke? (samt den andra sajten, låter långsökt dock).
Eller har det varit något större fel under kvällen?
Eller är det bara jag som får sånna här :devil: fel jämt?

Sv: Vad var det för fel denna gång då?

Vi hade problem med Buke hela eftermiddagen/kvällen igår, enda sajten som inte funkade för oss.
gick inte en enda gång att "komma in"

Det funkade inte för mig heller, bara denna sidan som inte funkade:confused: Någon som vet vad det var?

Jag satt på jobbet i går och hade buke uppe större delen av kvällen. Tittade in med jämna mellanrum och hade aldrig några problem.

(Skriver det här mest för att Gunnar ska få en bild. Det måste ju betyda nåt att vissa INTE har problem.)

Jag hade inga problem med buke, man två andra siter var onåbara, en svensk (hemnet.se) under nån timme, en amerikansk hela kvällen (misstänker underhåll på den).

Jag försökte komma in mellan ca 18.00 och 22.00 utan att lyckas. Imorse fungerade det dock som vanligt.:)

Jag hade också stora bekymmer igår, ungefär de tider som ni andra. Dock inte med några andra sidor.

Till Gunnar:

Bortsett från att det kan vara svårt att komma in i bland, så...
har jag tidigare påpekat att jag inte får meddelande om nya inlägg alla gånger. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=812778

vad beror det på?

Gäller bland annat denna tråden.
Inställningarna är på omedelbar. händer inte hela tiden utan slumpvis.
tydligen händer det även andra ibland.

Hade inte heller några problem att komma in på Buke under hela dagen, kan det vara en leverantörsfråga månne?

Jag har också BBB, och jag hade inga problem.
Region kanske? Stockholm här.

Ja eftersom en del hade problem, och andra inte. Händer ju ibland att leverantören får problem med vissa servers, kanske var det något sådant som hände?

Ja eftersom en del hade problem, och andra inte. Händer ju ibland att leverantören får problem med vissa servers, kanske var det något sådant som hände?

Jag har oxå BBB, E-län.
Vi var i kontakt med leverantören efter strömavbrottet, och talade om att vissa sidor inte gick att nå.
Dom såg inget konstigt i deras system.

Hade med problem, gick bra på jobbet, men inte sen när jag kom hem, har telenor som underlev genom glocalnet.

Jag har också Bredbandsbolaget, och var jag bor kan man se strax till vänster.;)

Lite sent svar, men BBB hade vissa problem med att routingen inte fungerat som den ska, främst till amerikanska servrar. Och Buke verkar ha servern i Texas.

Ja, jag ringde och gnällde på dem, och även påpekade vari felet låg. Resulterade i att jag fick sitta och vänta en stund medan den jag pratade med snackade med någon annan som kunde kolla upp, eller nåt. Sen fick jag iaf svaret att "ja, det är problem med routingen, vi jobbar på att försöka fixa det"

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Nu ska det grävas för fiber fram till huset och då måste de passera en intern nedgrävd ledning som förser stallet med ström. Någon som...
2
Svar
30
· Visningar
2 009
Senast: anna_panna
·
Relationer Hola buke! Jag är inte en smygis i vanliga fall men detta får bli anonymt pga lite känsligt ämne. Tidig vår började jag i en ny kör...
Svar
8
· Visningar
1 641
Senast: tara
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 239
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama