Vad utbrister en WesternMulle?

Lena Furberg

Trådstartare
Finns det nåt (internationellt gångbart) uttryck som Mulle (den lilla tjocka kusen i Min Häst) skulle kunna utbrista? Ett Westernuttryck!

Snabbt svar skulle vara fenomenalt!!! Tack!! :laugh:

Sv: Vad utbrister en WesternMulle?

"Hold your horses" (inget western uttryck kanske men...)

"Whoa!" (westernkommando för stopp)

Jag har länge klurat på en westernMulle till transporten :p Hade så gärna velat ha en Mulle-inspirerad bild av min ponny, i färd med att öppna en grind i trail eller liknande :d

Jag säjer som wranglan, Whoa är nog det kommandot som poppar upp direkt i skallen. Så typiskt western och inget som jag vet används av någon annan sport :)

Dessutom är ju Whoa ett kommando som används internationellt med!

"Go Go Go!!" är väldigt vanligt inom reining när man vill att ekipaget på banan ska öka farten.

"Yeah" skriks väl hela tiden på tävling tycker jag... :)

"YIHAAAA" när han drar iväg (till Mollys förtvivlan)

"WHOA" när han får syn på något ätbart och tvärnitar (till Mollys förtvivlan)

;)

Jag hoppas vi får se resultatet sen! :D

Mulle är ju en stark kompanjon från ens uppväxt! :love:

Eller "Giddy up" när ryttarn ligger på marken och Mulle tycker det är dags att dra vidare ;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 484
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 144
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022