Vad tycker ni om Alligator Fontaine- Feliciano - Robin Z?

Fenestra

Trådstartare
Vi kommer förhoppningsvis "tillverka" en sån unge i år och jag undrar hur intressant en sån unge med den stammen är för er hoppryttare?
Tanken är inte att sälja i första hand ( kanske om det blir en hingstunge) utan endast en koll. Så det är ingen annons:D
Nu utgår jag givetvis ifrån att bebisen är sund, frisk, normal stor mm

Sv: Vad tycker ni om Alligator Fontaine- Feliciano - Robin Z?

Ja hon är rejäl dam..men en härlig ridkänsla och mkt energi och arbetsglädje..Absolut inte tung att rida:love:
Hoppas att det stora fulllodsinslaget hos AF ska lätta upp och ge lite längre ben.
Personligen gillar jag lite massa och power hos mina hästar, själv kort i rocken så det är väl som sportbilar är för somliga gubbar:D

Det kan säkert bli bra. Om man bara har tålamod-låter som en häst som kommer att ta väldigt lång tid på sig att mogna. Så ska man sälja den ung är det nog viktigt att ägarna har vett att låta det ta tid!

det är sant... det står tom i info om AF att de kan vara ngt sena..
men den som väntar på ngt gott! Ngn annan hingst som skulle få er att känna "wow" intressant?!

ingen annan som har en åsikt kring kombinationen? Det va ju inget bra om ingen tycker det verkar kunna bli en intressant hoppare...

Vi kommer förhoppningsvis "tillverka" en sån unge i år och jag undrar hur intressant en sån unge med den stammen är för er hoppryttare?
Tanken är inte att sälja i första hand ( kanske om det blir en hingstunge) utan endast en koll. Så det är ingen annons:D
Nu utgår jag givetvis ifrån att bebisen är sund, frisk, normal stor mm

En unge jag hade betalat mycket för :D:D

Låter lågställt och tungt, så inget som hade låtit lockande för mig.
Alligatorn tilltalar iofs mig inte alls så det hade inte spelat någon större roll vad som mer fanns i stammen, men är det en sak man inte vill ha så är det lågställt och Alligatorn själv är ju lågställd vilket även väldigt många av Feliciano avkommerna är så jag har svårt att tro att det kan bli en lyckad kombination

Tycker det låter som det kan bli lite tungt, typmässigt. Till ett Feliciano - Robin Z sto skulle jag välja något lätt typmässigt, typ Lasandos. En unge med stammen Lasandos - Feliciano - Robin Z skulle jag NÄSTAN kunna döda för!:D

delvis kl

Nu blev det ingen Alligatorbebis då fröken själv valde partner i hagen intill:eek:
Så nu väntas det liten bastard efter For Feeling hingsten hemma.. Kommer nog bli en rejälv bit och inte med de extra 10 cm benen man kan önska.. Men hoppa kommer den kunna..

Hittade fröken i hagen på morgonen i full färd.. Så en dags Förlustelse blev dräktighet.
Valde att inte spruta bort då hon gick tom förra året och vi så gärna vill se om hon kan bära föl (detta blir isf hennes första) en dotter kommer med största sannolikhet behållas:love:..då skiter jag i om hon får grisskära papper med turkosa valar på!

Lustigt för Lasandos fanns med länge i planerna så vårt nästa föl med henne om det blir ngt kanske han ska få äran att vara far till!

Behöver ju ngt som lättare upp och ger långa ben!

Feliciano...lågställda och grova barn...

(sommarfet donna)

fenita2008.jpg

näääää???:angel:

Mitt älskade lilla ardennerhalvblod:love:.. Hon är visad med klass I men då var hon inte riktigt lika härligt rund.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka