Vad triggar badplatssabotörer och liknande våldsverkare?

purity_666

Trådstartare
Varje sommar läser man om pålar som stuckits ner under vattnet i förhoppning om att någon ska göra sig illa. Nu senast läste jag om någon(några som kilat fast en stor glasbit vid kanten på en brygga.

Sen i yngre dar hörde jag talas om folk som spänt någon form av lina över cykelvägar, i huvudhöjd på cyklister/mopedister.

Jag undrar alltid hur de här individerna fungerar. Vad går dom igång på? Vad får de ut av det?

De kan ju inte sitta och lurpassa på sin fälla dygnet runt så chansen för dom att se olyckan är ju inte jättestor. Hoppas dom få se rubriker om olyckor i tidningarna? Räcker vetskapen om risken som tillfredsställelse för individerna?
Ibland är det säkert obetänksamma ungdomar, men jag tror nog det finns de som gör det uträknat och med mening att åsamka stor skada. Jag tänker bara: om de inte får bevittna det, vari ligger belöningen för dom?

Tror ni det är samma tänk hos de som lägger ut förgiftat kött? De ser ju inte heller om något djur äter det.

Otäckt hursomhelst!

Varje sommar läser man om pålar som stuckits ner under vattnet i förhoppning om att någon ska göra sig illa. Nu senast läste jag om någon(några som kilat fast en stor glasbit vid kanten på en brygga.

Sen i yngre dar hörde jag talas om folk som spänt någon form av lina över cykelvägar, i huvudhöjd på cyklister/mopedister.

Jag undrar alltid hur de här individerna fungerar. Vad går dom igång på? Vad får de ut av det?

De kan ju inte sitta och lurpassa på sin fälla dygnet runt så chansen för dom att se olyckan är ju inte jättestor. Hoppas dom få se rubriker om olyckor i tidningarna? Räcker vetskapen om risken som tillfredsställelse för individerna?
Ibland är det säkert obetänksamma ungdomar, men jag tror nog det finns de som gör det uträknat och med mening att åsamka stor skada. Jag tänker bara: om de inte får bevittna det, vari ligger belöningen för dom?

Tror ni det är samma tänk hos de som lägger ut förgiftat kött? De ser ju inte heller om något djur äter det.

Otäckt hursomhelst!

Jag tror dom vill skada någon, och då dom inte kommer åt den eller dom som dom vill skada så får det bli något som kan drabba vem som helst.

Jag tror att sådana medvetna saker inte är ungdomsstreck, utan helt enkelt människor som vill någonting. Det är en tyst protest för någonting, tex att det är för mycket folk på badstranden eller att de som är på badstranden väsnas för mycket. Men det kan också vara någon form av världspolis som tycker att den ska uppfostra människor i att inte hoppa från bryggan om man inte vet hur botten ser ut.

I Göteborg hade vi en man som spikade in stora bultar och spikar i träd i ett friluftsområde. Poängen var att träden skulle dö långsamt. Det visade sig vara en protest emot kommunpolitikernas beslut att trädbeståndet i Delsjöområdet skulle återställas till hur det såg ut från början. Han dödade 1300 st träd innan de fick tag på mannen i fråga. Han var ju inte mentalt bra förstås.

Jag tror faktiskt att de lurpassar. Lite som pyromaner som gärna står och tittar på när brandkåren släcker elden, eller till och med försöker hjälpa till med släckningsarbetet.

Sätter de dit glasbitar på en brygga är faktiskt inte deras fel om någon skadar sig, för hade den personen varit mer uppmärksam hade inte skadan uppstått. Så därför är den som satte dit glasbiten oskyldig.

*ironi*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka