Sv: vad tränar ni på med 1,5 åringar
*Följer på slakt grimskaft vid framåt, stopp, sväng och back. Mao fullt ledbar, som vilken vuxen häst som helst.
*Står still och väntar när grimman tas av/på.
*Lyfter fötter för mig, vet, hovslagaren etc prickfritt.
*Accepterar att man tar på henne överallt.
*Transportvan, lätt att lasta, även om jag är själv, åker bra
*Spolad med slang
*Haft benlindor och benskydd (och täcke, men det kan vi tala tyst om hur bra det gick *s*). Haft flughuva
*Står fint och still uppbunden på gången och i boxen
*Står lös på gången
*Sprayad med sprayflaska
*Lärt sig vad longering går ut på (dvs att man ska gå fint runt matte i en cirkel)
*Trafiksäkerhetstränat
*Går inte in i eller ut ur boxen utan tillåtelse, öppen dörr betyder inte fritt fram. backar undan och buffas och trängs inte om man fyller på mat, vatten eller mockar när hon är i boxen.
*Respektera att man inte kan gå över folk och att man inte kan klia sig mot folk eller buffa på dem.
*Acceptera det ovanstående även när andra gör det
*STårr bredvid henne med armen över ryggen och hoppat upp och ner bredvid henne.
*haft träns med bett.
Allt utom longeringsgrunden och spolad med slang kunde hon dock redan som halvårsgammal, sen har vi bara underhållit och finslipat. Och jag tänker inte göra nåt 'nytt' med henne förrän till våren. Det som ska sitta sitter, hon är lika lätthanterad som en vuxen häst och alltså sitter grunden, då behöver jag inte hålla på och joxa nu.