Vad sysslar Krafft med?

Alexandra_W

Trådstartare
Håller Krafft på att gör om hela sortimentet eller. Enligt deras hemsida så existerar inte Breed längre (jag köpte dock i förrgår utan konstigheter) utan heter nu/snart "Krafft Pluss Grön". Det 'gamla' pluss verkar omdöpt till Pluss Blå/röd.

Nya groov, musli, och nu det här. Har de drabbats av någon form av ålderskris? ;) Kan inte riktigt förstå vitsen att döpa om Breed.

De har dock tyvärr inte slutat med sina jävla utfodringsanvisningar i stil med att ettåringar ska ha 1 kg pluss grön (breed), 1-3 kg havre och fritt med hö *sucka*
 
Ja de gör om sortimentet, ändrar även innehållet i många av sorterna så man får lusläsa innehållsförteckningarna. Alla pellets ska ha samma storlek när de är klara också.
 
Verkar så. Dessutom gör de om mineralerna så det är inte samma värden i dem som de gamla (gröna mineraler i grusform har inte samma värden som gröna pelletsmineraler tex), så kolla upp det om ni ska köpa och har räknat på de gamla!

Ja och sen håller jag med dig om dessa mycket underliga fodringsanvisningar som står på alla deras produkter. Varför envisas de dessutom att kalla vissa "foderfamiljer" (färgerna) för anpassade till avel, vanliga hästar och sporthästar. Min pensionär äter samma mat som min tvååring tex (inte samma mängd men) pga höets värden..

Vildvittra
 
Ja, det är lite irriterande. I min butik har de ingen breed hemma längre utan det låg krafft pluss grön på den platsen. Dock ingen skyltning så man ska fatta att den är ersatt. Någon som har koll på skillnaden mellan Pluss Grön och Breed?
 
Dessutom gör de om mineralerna så det är inte samma värden i dem som de gamla (gröna mineraler i grusform har inte samma värden som gröna pelletsmineraler tex), så kolla upp det om ni ska köpa och har räknat på de gamla!

Det är ju samma balans och så, men man måste ge mer pellets för att få samma mängd jämfört med grus. Men kvoterna ligger still och är lika, bara att man måste justera upp mängden för pellets eftersom pelletsen väger mindre. Men så har det ju varit hela tiden?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 443
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst behöver mycket protein, väldigt mycket protein då han är tunn i överlinjen och jag försöker bygga upp honom. Utan att MJ stiger...
Svar
14
· Visningar
1 483
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Mitt sto är New Forest kat D och ska föla runt den 16:e Maj. Hon har svårt att lägga på hllet och är ad jag skulle vilja kalla lite...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: mirjada
·
J
Foder & Strö Jag hör också till skaran med katastrofhö. Tidigare år har jag brukat använda Krafft Groov och kompletterat med några dl Krafft Protein...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Judit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp