Vad skulle ni valt?

J

Juvelflickan

Hejsan!

Vore intressant att höra vad ni har erfarenheter utav gällande ömma hästar.
En häst som är låst i båda bogarna plus bäckenet. Jag har blivit rekommenderad kiropraktor och massör.
Någon som rekommenderar något annat eller har synpunkter vore jag mycket tacksam för detta!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Vad skulle ni valt?

Ingen som har erfarenheter eller något bra svar... :crazy:

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Vem är det som har rek. det ?

Är hästen genomgången av en vet?

Är allt grönt från vet, så skulle jag inte tveka att ta ut
en kiropraktor (med goda rekomendationer ;) )

Nej, ingen veterinär har undersökt henne.
Men hon var dålig hel förra sommaren i drygt fyra månader och då hade vi ett antal veterinärer hos henne, men de sade ingenting speciellt om detta.
Hade nu då och har haft en massör som är utbildad och som jag litar otroligt mycket på.
Men jag tänkte mest om någon annan hade ett annat eller möjligen bättre förslag?!
Eller någon som har erfarenhet om kiropraktorer?!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Har du erfarenheter om kiropraktorer hos häst? Varför hade du en kiropraktor? Hur gick du tiill väga? Hur mycket fick du betala? Blev hästen bättre? Hur gjorde kiropraktorn? Hur många behandlingar behövs?
Tacksam för svar!

Min häst har liknande problem (nästan exakt samma) och min hästmassör har gjort underverk med henne.

En unghäst som efter olycka blev sned i bäckenet fick detta tillrättat av kiropraktor trots att veterinärerna dömt ut henne. Hon tävlas nu. Underhållsmassage av massör krävs dock för att hon ska hålla sig mjuk och fin kring bäckenet.

Så jag rekommenderar hästmassörer och kiropraktorer VARMT! ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: tuaphua
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 451
Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 367
Senast: Sofie_B
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka