Vad skulle ni ge för foder/hur mycket?

domino

Trådstartare
Till en travare som ska omskolas till ridhäst? Han är inte tränad alls de närmsta åren utan har gått som sällskap åt en annan travare. Fullt frisk och i bra hull!

Beror väl främst på höet, vad de andra hästarna i stallet får och om man råkar ha andra preferenser...

Det går inte att svara på bara sådär. Men hö skulle den få! ;)

Jag är ju en praktisk kvinna så jag skulle antagligen ge den nya hästen det också om det går att få ihop en foderstat på det. Men varför göra det lätt när man kan göra det svårt? :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama