Vad skulle ni betäcka detta sto med....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare et_flikkan
  • Startdatum Startdatum
E

et_flikkan

för hingst i framtiden om hon var eran?.Hon är ett åttaårigt fullblodsto E: Richard of york U: Tailormade UE: Saville Row.Hon har en mkt fin hoppteknik,har en mkt fin galopp och ett otroligt hopphuvud.I dressyren är hon väldigt lätt att rida,kan rörelser upp till L:a minst.Och har hoppat 110 banor med mig på träning.Hon är ganska lettsressad men kollugn för övrigt,men vill ha mkt ansvar.Nu har jag berättat lite om henne så ni kanske har fått en uppfattning om henne?.Men mina favvohingstar är;

Fullblodshingsten Blue talk xx
Hellrik
Quite Easy
Santa Cruz

En lite exteriör bild
DSCF2162.jpg
[/IMG]

Hoppbild.
DSCF1557.jpg

Sv: Vad skulle ni betäcka detta sto med....

Vad vill du ha för stuk på avkomman då? Och vad ska den användas till?
mvh
Lejonelle

Den ska användas till hoppning,kanske ngn fälttävlan då och då.Har tänkt mig en avkomma på 165-168,jag e rätt liten så behöver en liten häst.Fin exteriör och ett bra huvud vill jag nog också ha.Om det va det du menade?.Jag e ju inte så inne med det där med avel,det e ju mitt första sto jag har nu så :P.

Med den stammen hon har hade jag helt klart lagt på en fullblods hingst och satsat på galopp avel. Är hon startad?

Hon är startad med kom sisst i sin första stark i Sverige,hon skulle ha gjort den trejde starten men kom aldrig till start.Vi har försökt hitta problemet och det är startboxen.hon vägrar ens att närma sig en sådan.

Men jag hade tänkt att betäcka henne med en fullblodshingst i famtiden och träna den själv kanske nån gång.

Ok, tänkte bara på att hon har en mkt fin stam för fullblods avel.

Jag tycker ju att Hellrik har ett spännande möderne!
Såg honom när han godkändes, och han gav ett mycket sansat intryck.
Kanske inte dumt att prova med xx?

Annars har jag ju sett många trevliga avkommor Feliciano - xx.
Camiell kan jag tänka mig på xx med, men vill nog se några fler avkommor först. Har undrat lite vart Camiell "tog vägen". Har ju sett honom, men nog förväntat mig lite mer.... Men han är rättställd, sund, läcker stam och ett bra temperament.

mvh

Jag tycker verkligen om Hellrik,tycker han är snygg och har en läcker färg,sen verkar han hoppa rätt bra.

He,he nu var vi där igen :rofl: ...jag skulle precis föreslå Hellrik, eftersom jag tycker det skulle kunna vara spännande med kombinationen med fbl där. ;) :D

Hellrik verkar vara en kanontrevlig hingst rakt igenom... :)

Ja det va det jag också tyckte,att det skulle vara ql och se hur det blev..Har inte han massor me fina fullblod i stammen också?.Det va nått väldigt fint i hans stam iaf.Men hans pappa e ju inte så dålig iaf :P..

hellrik är ju inte fel. men highlight lämnar jättetrevlig avkommor med fullblod de är pigga och glad hoppar gärna och bra. sen är han ju efter nimmerdor. har sett årets snyggaste föl (förutom min egen) som var efter cuper- imperius xx och den var som en liten gummiboll med en kanonsnygg sida och vackert huvud. så honom kan jag varmt rekommendera.

Har highlight nån hemsida?.Skulle gärna vilja kolla lite =).

Ja, Highligt hittar du på följande hemsida.

http://www.millegarne.com/ En jätte trevlig häst!

Tycker heller inte du ska rata Camaro M då jag bl a haft en avkomma efter honom och han är den mest okompliceraste hästen jag någonsin ridit in! Enligt nya ägaren så var han även otroligt okomplicerad att vid inhoppning mm. Så titta du lite på honom oxå, samma hemsida.. :smirk:

camaro har vi en föling efter i år och den är helt sverän 9 på galoppen och kanon temp. men han är ju en förädlingshingst och med fullblod kan det bli lite för ädelt och lite klent. det behöver ju inte bli det men risken finns.

Vill du ha en hopphäst så helt klart Santa Cruz!

Saville Row lämnade en hel del mkt fina fullblodshästar som tävlade i hoppning så det blodet är superintressant!

Hade själv en med Saville Row som var väldigt trevlig!

Ja Santa Cruz är inte dum alls heller.Han ser smidig ut.Trevligt blod.

et_flikkan skrev:
för hingst i framtiden om hon var eran?.Hon är ett åttaårigt fullblodsto E: Richard of york U: Tailormade UE: Saville Row.Hon har en mkt fin hoppteknik,har en mkt fin galopp och ett otroligt hopphuvud.I dressyren är hon väldigt lätt att rida,kan rörelser upp till L:a minst.Och har hoppat 110 banor med mig på träning.Hon är ganska lettsressad men kollugn för övrigt,men vill ha mkt ansvar.Nu har jag berättat lite om henne så ni kanske har fått en uppfattning om henne?.Men mina favvohingstar är;

Fullblodshingsten Blue talk xx
Hellrik
Quite Easy
Santa Cruz
Varför inte Robin Z?

Tänkte inte på att det var ett fullblod utan blev lite blockerad då jag läste att hon hört att Camaro M hästar var jobbiga (alla jag hört om har varit väldigt bra i temperamentet - dock bra tävlingsindivider så de har energi men är ej dumma utan mkt arbetsvilliga). Men precis som du säger så kan han vara lite för ädel till ett fullblod..

Kommer inte in på hemsidan =(

Robin Z är ingen dålig häst,men på nått sätt är han inte min favvo och han är också lite för dyr för mig.

Liknande trådar

E
Avel Japp valet går fram och tebax, Fullblodshingst eller halvblodshingst ?, vad ska det blir. Har bestämt halvblodshingst till mitt...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: et_flikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit