Vad skall man tänka

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nova

Jag och min sambo har planerat att jag skall sluta med mina P-piller i juni. Finns säkert 1000 saker jag skall tänka på, nu när vi planerar att skaffa vårt första barn:love: .
 
Sv: Vad skall man tänka

Tänk inte för mycket, ta det som det kommer!

Lycka till!! :)
 
Sv: Vad skall man tänka

Tackar
Har hört att man skall ät någonslags vitaminer när man skall försöka att skaffa barn.
Vilka skall man äta, var köper man dom, vad är som bra för
 
Sv: Vad skall man tänka

Tänk på att det kan ta betydligt längre tid att bli gravid än man tror. Det är t ex inte givet att du har ägglossning varje månad.

Fast det kan gå åt andra hållet med såklart :) Jag räknade kallt med att det skulle ta sisådär ett halvår att bli gravid. Men beräknat utifrån ultraljudet blev vår bebis till 21 dagar efter att jag plockade ut spiralen...
 
Sv: Vad skall man tänka

Kan kanske vara bra att planera för lite praktiska saker innan man kör igång. Bara så att man vet att man är överens om viktiga saker t ex föräldraledighet, boende, ekonomi, etc...
 
Sv: Vad skall man tänka

precis de hade jag ställt in mig på!

De kommer ta minst ett halvår, men med min vanliga tur kommer de ta flera år. trodde jag ja=)

Trodde dessutom att vi missat ägglossningen när vi bestämt oss för att skaffa barn. å vi vänta å väntade på mensen. å massa konstiga saker hände, ont i brösten, sjuklig aptit...

Då visade det sig att jag var gravid! på första försöket, som inte ens va ett riktigt försök=)

Till Ts: Jag käkar och käkade från början mitt val kvinna. den innehåller folsyra å massa andra bra vitaminer å mineraler som kan va bra å ha=)
 
Sv: Vad skall man tänka

jag antar att du inte dricker eller röker när du ska skaffa barn heller?=)

och samma med din sambo. spermierna tar stryk av de åxå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 480
Senast: DeCloe
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 222
Senast: Mabuse
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 752
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 176
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp