vad ska man göra??

T

TECKLA

jag och stallägaren ska göra en foderstat till min shettis men jag har aldrig pratat med henne själv förrns nu (jag har precis flyttat från gbg te sthml och min mor har fixat stallplatsen då hon känner ägaren till stallet)
min mor har då pratat med henne om foder och allt tills nu i helgen då jag kom upp tillsthlm för att fixa å prata med henne inna hästen kommer.
jag hade förståt det som att hon skickat iväg en hö annalys och sedan skulle hjälpa mig fixa en foderstat dåjag inte är någon mästare på detta..
men nu när jag pratade med henne så sa ho bara att det inte behövs någon analys och att eftersom dom går på fri tillgång till hö så spelarr det ingen roll?!?!? sen när jag då började diskutera detta så sa hon helt enkelt bara att shettisar ändå inte ska ha krafft fpoder eller äta gräs för dom tål inte s¨ånt så det spelar lixom ingen roll hur häöt är i värden..
jag viste knappt vad jag skulle säga eller tro..
vil ju inte bråka med stallägaren.
men det hella slutade med att jag mamma och pappa hade värsta bråket om hur hästen ska utfodras och alla tycker att jag är för "petig"
vadå ska jag skita i vad hon äter eller om hon fåri sig allt??
vad tycker ni?
vad skulle ni göra?
jag vet inte så mycket om foder och sånt men jag tycker det låter helt sjukt för lite vet jag iaf..
och vart kan man göra en hö annalys??
snälla hjälp mig... :confused:
 
Usch vilken jobbig situation.

Om du går in på Analycens hemsida så finns det instruktioner där, under noden "Lantbruk" och "Grovfoder".

www.analycen.se

mvh Jessica
 
Det är ju just för att shettisar kan vara känsliga som det är viktigt att veta vad höt innehåller!! Det kan du använda som argument.

I övrigt ska du inte ens BEHÖVA ha argument, det är din häst! Du var glad för att få hjälp, men inser nu att den inte är underbyggd och efter vad du tror på, så du ber någon annan om hjälp.
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 572
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 598
Senast: svea
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 165
Senast: Polibek
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 236
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp