Vad ska jag laga för mat?

emmes

Trådstartare
Hej! Ska laga mat ikväll och brukar inte göra det så vill veta något som smakar bra men ändå inte är supersvårt att laga. Tack!
 
Oj, det var ett stort ämne! Vad vill du ha för huvudråvara?

Här hemma ska vi äta hemmagjorda biffar med pasta och en yoghurtsås :)
 
Om du har (och äter) kyckling och paprika så tärna kycklingen, krydda med en allround/grilkrydda och medan den bryns så tärnar du parikan. Ner med paprikan till kycklingen och pytsa i hyfsat med grädde av valfri sort, vrid samtidigt ner värmen på plattan till 2:an (om du har 1-6) och låt puttra tills grädden kokat ihop och blivit krämig.

Servera med kokt potatis eller ris samt vad för grönsaker man tycker är gott.

Enkelt och gott.
 
Vi ska göra som en pastasallad.
Vi har kokat pastaskruvar som vi ska blanda i smaksatt creme fraiche, kassler, sockerärtor, tomat bland annat.
Detta kommer sedan ätas på stranden för vi håller på att smälla av på respektive kontor!
 

Liknande trådar

Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
400
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 093
Senast: hastflicka
·
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: ufot
·
Mat Hej buke! Jag har alltid lagat mat i teflonpannor innan men har numera både kolstålspanna, gjutjärnspanna och gjutjärnsgryta i min ägo...
2
Svar
31
· Visningar
1 500
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp