Blandrastik
Trådstartare
Jag har världens i-landsproblem. För ett halvår sedan så köpte jag en Stabyhoun, men tanken att jag ville ha en spaniel med lite ös i. Det fick jag, minst sagt. Vid 10-veckors ålder så började jag spåra med hunden. Idag vid sex månaders ålder så går han spår över 1000m, spår som legat 5-6 timmar, spår som går med återgång, hit och dit över vägar, vilt eller person, spelar ingen roll. Han är proffs i spåret.
Men säg ”sitt” till hunden och han tittar på dig och ser ut som ”Varför då?”
Alla lydnadsmoment går trögt som s*tan, jag sliter med inkallningen så jag får gråa hår.
Till saken hör också att han älskar människor.
Min fråga, vad kan jag tävla/göra med hunden där han får visa hur duktig han är på spår, men som inte kräver för mycket lydnad? Alt. att han kanske kan få leta folk?
Finns det fler liknande hundar här på Buke? Alltså nån som är hiskeligt bra på en grej.
Men säg ”sitt” till hunden och han tittar på dig och ser ut som ”Varför då?”
Alla lydnadsmoment går trögt som s*tan, jag sliter med inkallningen så jag får gråa hår.
Till saken hör också att han älskar människor.
Min fråga, vad kan jag tävla/göra med hunden där han får visa hur duktig han är på spår, men som inte kräver för mycket lydnad? Alt. att han kanske kan få leta folk?
Finns det fler liknande hundar här på Buke? Alltså nån som är hiskeligt bra på en grej.