vad ska jag göra med ett svullet bak lår på min häst?

icapicas

Trådstartare
igår när jag skulle släppa min häst med en ny unghäst så blev det bråk, min häst blev sparkad med broddar, fick två ytliga sår på vänster bak under hasen, yttersidan. och var halt i trav och skritt högerbak :/ då ringde jag distriktsveterinären och han sa att jag skulle vänta ett tag och se hur han känns senare och ha honom i box under helgen.

nu är han svullen på låret, högerbak.
vad ska jag göra? kan jag hjälpa till på något sätt. ex. spola av benet kallt, eller blir det mer negativt än positivt för honom?

Sv: vad ska jag göra med ett svullet bak lår på min häst?

Varför släpper man ihop nya hästar med varandra BRODDADE:confused:

Åk till klinik.
Du vet inte om leden är skadad. Det är inte bra, hästen kan faktisk dö.
Ring i alla fall vet. Du kan inte bara vänta.
Lycka till.

Du skulle ha tvättat o kylt- igår.

Om inte hältan ger med sig till på mån- åk till klinik.
DV kan inte göra så mkt.

jag kylde igår med kylgele, gick inte att spola ute då det är rena isbanan pga det här vädret.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Behöver lite feedback från er med erfarenhet av detta. Torsd före midsommar hittade medryttaren vår häst med väldigt svullet...
Svar
9
· Visningar
4 415
Senast: NovaW
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 242
Senast: Sirap
·
Hästvård Kommer rodda klinikbesök efter helgen och hästen vilar, är nyfiken på om någon känner igen problemen min häst har dock. Min 6-åring...
2
Svar
35
· Visningar
4 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka