Vad ska jag göra, hästlös?

matildamilton

Trådstartare
Jag vill jätte gärna tävla ponnygalopp men jag har ingen häst att tävla. Och jag vill, jag kan inte vänta till jag blir vuxen, det är ponnygalopp jag vill tävla i!!:cry::cry:

Sv: Vad ska jag göra, hästlös?

Ibland finns det ägare som vill ha någon som kan tävla deras ponny - du får hänga runt när ponnygaloppen tränar och berätta för alla att du vill rida om någon behöver hjälp.

Är det Camilla som håller på med ponnygaloppen nu? Se till att berätta att du finns så löser det sig säkert.

Hon letar efter en ponny jag kan tävla efter att jag frågade henne förra fredagen, synd bara att man är för stor för både A och B ponny då dem verkar enklast att hitta

OK! Ja, det är klart att de små ponnysarna är lättast att växa ur.:angel: Håller tummarna för att du ska hitta något och jag ska tänka på dig om jag råkar höra något men det är inte särskilt troligt.

Under tiden kan du väl börja hjälpa till hos någon tränare så du får in foten i ett galoppstall. Jag har en gammal tant du kan få rida om du kan ta dig till Blentarp. Hon startar inte längre men har inget emot att åka in till banan och cantra ett varv då och då. Problemet är att jag inte kan köra två hästar i mitt släp...

Det finns minst en (ponny)galoppridskola i Skåne. Se här: http://www.unggalopp.se/articleView.aspx?articleid=1768
Tror att det finns en till, men den kan vara knuten till (naturbruks)gymnasium.

Vet inte om du har ridit ponnygalopp tidigare och har licens, men även om det normalt är ägaren som formellt står som tränare så bör du rida för en tränare eller på annat sätt lära dig alla moment innan du startar. Har fått för mig att det är lite lugnare på Jägersro, och inte så stora startfält, jämfört med Täby. Men det är ändå en fartfylld sport som kräver styrka, teknik och att man klarar alla moment på ett säkert sätt.

Du får tävla B-ponny t o m det år som du fyller 14, förutsatt att du inte är för stor.

Tror där finns en regel nu om att man måste vara 13 (eller kanske tom 15) för att få rida på banan... Men det gäller kanske bara stora banan iof! ;)

Det var bättre förr... Och i Vombskogen är det bara rådjuren som ser dig.:angel:

Och du har förmodligen rätt, jag vet att vi kollade det när min brorsdotter hjälpte mig att rida Skutt. Fast jag glömde det ganska fort igen. Undrar hur gammal Loppan Nordblad var när hon började rida ut?

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 911
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka