vad ska jag göra???

N

nettan77

hej, jag har en 1-årig shetlandshingst som har en förkärlek till att välta spannar mm.
igår satte jag ut en mineralbalja(för betet)och när jag kom idag på morgonen så hade han bokstavligt HOPPAT på den och dragit iväg med den en lång bit in i hagen,dessutom låg den uppoch ner.(skall tillägga att den väger ju 10kg.)
vattenbalja kan han inte ha,han dricker upp halva och välter ut hälften genom att sätta framhovarna i den och gå bakåt,så jag har fått binda fast en 20liters hink i en staketstolpe för att han överhuvudtaget skall ha vatten(får göra likadant inne) så frågan är:

vad skall man göra?? jag vill ju att han skall ha mineralerna på betet men måste jag binda upp de oxå eller??
tacksam för svar. :confused:
 
Jag brukar skära upp tex en 10 liters dunk i sidan. Alltså skära bort hela sidan, fylla m mineraler och hänga mot ett träd el dyl. Man får ju inte så mkt mineraler i per gång men de skyddas för regn på så vis. Är han hemskt vild med grejerna kan man ju laga hål i nedre kant på dunken å knyta den runt trädet el stolpen så han inte kan rubba den.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 455
Hästvård Jag har en fundering gällande mitt 3 åriga sto, hon ser nämligen ut som en lurvig nallebjörn. Just nu håller vi endast på med lättare...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp