Vad ska jag ge?

F

fnorr

Mina hästar fâr av fodernisse en pellets för sporthästar(behöver ej ge extra vitaminer o mineraler) samt mkt hö.

I Sverige vill jag kunna ge dom pellets tillsammans med havre, pelletsen nu innehâller 35% havre. Helst ngt av Krafts produkter dâ dom är lätta att fâ tag pâ hos oss. Nâgon?

Sv: Vad ska jag ge?

Välj kraftfoder utifrån din höanalys, Krafft har fodersorter som täcker de flesta behov.

Sv: Vad ska jag ge?

Vet du hur mycket energi och protein som din nisse räknat på nu? Sen är frågan om ifall era siffror är exakt samma som våra för jag tror Holland / Belgien räknar olika. HH vet säkert.

Har man de värden de funkar på i dag så blir det rätt lätt att mecka ihop nåt här hemma sen. Den jag köper hö av analyserar som du vet, och det gör era framtida grannar också om jag inte har helt fel.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 260
Senast: Zamira
·
Foder & Strö I oktober ska mitt stoföl vänjas av nattetid och jag har börjat klura på vad som är bra att ge som även är ekonomiskt. Just nu är jag...
Svar
9
· Visningar
1 678
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 392
S
Foder & Strö Vad ska man utfodra sin häst med vid pälsfällning? Jag är en ganska nybliven förstagångs hästägare och detta är en djungel för mig...
Svar
1
· Visningar
1 918
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka