Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Tittade igenom lite gamla fotomappar på datorn och ramlade över några bilder på en fd. favoritponny som stod på min ridskola tidigare.
Detta var en av mina första favorithästar, som jag gillade i princip enda från början och som betydde enormt mycket för mig
Det jag vet om henne:
(För bilder, se nedan!)
Namn: Vill inte skriva ut, men hon hade suffixet VI...
Vad jag hört så ska det finnas en *namn* I, II, III, IV och V också.
Om det ens stämmer och om de stona i sådana fall ens har någon koppling till henne har historien dock inte förtäljt.
Färg: Creme/vanilj-vit med kola/ljusbruna prickar; alltså some kind of flugskimmel
Brännmärkningar/andra märkningar: Inga, vad jag kan minnas i alla fall.
Mankhöjd: 147 cm
Född: Möjligen 1992, men vet inte säkert, vet inte ens om någon vet det säkert....
Import: Har ingen aning om hon var importerad eller inte, eller om ens någon vet det heller...
Stam: Okänd - Okänd
Disciplin: Sin exteriör "till trots" var hon en mycket duktig hopp och terränghäst, men kunde absolut även alla grunder i dressyr.
Utefter det jag vet om henne skulle jag tippa på att hon är korsning mellan connemara/fjording
Dock grundar jag mest det på hennes färg
Men ni som kan avel och så lite bättre än mig, vad tror ni att hon är för ras? Och tror ni att hon är importerad eller svenskfödd?
Bilder:
(Jag ursäktar bildkvalitén, men de är tyvärr inte tagna igår så att säga...)
Detta var en av mina första favorithästar, som jag gillade i princip enda från början och som betydde enormt mycket för mig
Det jag vet om henne:
(För bilder, se nedan!)
Namn: Vill inte skriva ut, men hon hade suffixet VI...
Vad jag hört så ska det finnas en *namn* I, II, III, IV och V också.
Om det ens stämmer och om de stona i sådana fall ens har någon koppling till henne har historien dock inte förtäljt.
Färg: Creme/vanilj-vit med kola/ljusbruna prickar; alltså some kind of flugskimmel
Brännmärkningar/andra märkningar: Inga, vad jag kan minnas i alla fall.
Mankhöjd: 147 cm
Född: Möjligen 1992, men vet inte säkert, vet inte ens om någon vet det säkert....
Import: Har ingen aning om hon var importerad eller inte, eller om ens någon vet det heller...
Stam: Okänd - Okänd
Disciplin: Sin exteriör "till trots" var hon en mycket duktig hopp och terränghäst, men kunde absolut även alla grunder i dressyr.
Utefter det jag vet om henne skulle jag tippa på att hon är korsning mellan connemara/fjording
Dock grundar jag mest det på hennes färg
Men ni som kan avel och så lite bättre än mig, vad tror ni att hon är för ras? Och tror ni att hon är importerad eller svenskfödd?
Bilder:
(Jag ursäktar bildkvalitén, men de är tyvärr inte tagna igår så att säga...)