Vad säger man till någon som funderar på att skaffa barn med helt fel förutsättningar

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Engla

Jag har en "värninna" som lever ihop med en bonde. Hon vill inte ha barn, hon vill hålla på med sina hästar. Han vill ha barn men kommer aldrig kunna ta hand om dem/det när de är små. Han har inte ens tid att ta ut de där 10 dagarna.

Nu funderar hon ändå lite verkar det som, det skulle ju gå om de hade en barnflicka.... så hon kunde hålla på med sina hästar ändå!

De lever idag på existensminimum, bondens inkomst går in i familjeföretaget och han får aldrig ut några pengar i handen.

Jag har förklarat för henne min syn på saken. Dvs jag skulle aldrig skaffa barn med någon som inte ville dela hälften av ansvaret, hälften av tiden och hade en ordnad ekonomi. Det handlar ju inte om ett eller 2 år, det blir ju minst 20 år framöver.

Vad säger man :confused: ...
 
Sv: Vad säger man till någon som funderar på att skaffa barn med helt fel förutsättni

Nu förstår jag inte varför man "skaffar" barn om man inte vill, men bara för att man är bonde behöver det inte betyda att man aldig är hemma... Okej man kan kanske inte vara hemma helt hemma i flera dagar, men en halvdag brukar inte vara så stora problem. De bönder jag känner som har barn ägnar nog mer tid åt sina barn än genomsnittet... Visst det är perioder som de kanske måste jobba mer än annars men det brukar kunnas vägas upp av perioder där de jobbar mindre.

Vad jag inte heller förstår är vad du har med saken att göra? Om de väljer att skaffa barn är det väl deras sak?
 
Sv: Vad säger man till någon som funderar på att skaffa barn med helt fel förutsättni

Nu förstår jag inte varför man "skaffar" barn om man inte vill, men bara för att man är bonde behöver det inte betyda att man aldig är hemma... Okej man kan kanske inte vara hemma helt hemma i flera dagar, men en halvdag brukar inte vara så stora problem. De bönder jag känner som har barn ägnar nog mer tid åt sina barn än genomsnittet... Visst det är perioder som de kanske måste jobba mer än annars men det brukar kunnas vägas upp av perioder där de jobbar mindre.

För hans del betyder det att han är borta mlln 6-19:30.

Vad jag inte heller förstår är vad du har med saken att göra? Om de väljer att skaffa barn är det väl deras sak?

Det är ju mej hon diskuterar saken med rätt så ofta så hon tycker väl uppenbarligen att jag har med det att göra på något sätt???

Jag har även fått i uppdrag att kolla upp vad existensminimum ligger på för att hon skall kunna motivera varför de inte skall skaffa barn för honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 284
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
3 107
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 723
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp