Sandrahorse99
Trådstartare
Min Malinois har haft hälta till och från på vänster bakben, stel i rygg och baken. Röntgade sin rygg och höft för en vecka sedan men syntes inget där.
Veterinärerna tror nervsmärta, att någon nerv är i kläm.
Tanken nu är att behandla med Gabapentin i några veckor, och sedan utvärdera. Blir han sämre eller att han fortfarande får problem, så blir det ortoped och skiktröntgen.
Men samtidigt börjar jag nu känna tveksamheter, även om det kan vara svårt att hitta. Jag vill ju faktiskt ha ett svar på vad som är fel.
Han är en aktiv hund på 3.5år, behöver träna och arbeta för att må bra.
Han har alltid ett hett temperament men när han får ont hamnar han gärna osams med dom andra hundarna och det är inte kul varken för honom eller dom andra.
Vad har ni fått betala för skiktröntgen?
Vi har Folksam på honom som försäkring.
Jag vill få mer svar så att jag vet mer vad som är det bästa alternativet för honom.
Veterinärerna tror nervsmärta, att någon nerv är i kläm.
Tanken nu är att behandla med Gabapentin i några veckor, och sedan utvärdera. Blir han sämre eller att han fortfarande får problem, så blir det ortoped och skiktröntgen.
Men samtidigt börjar jag nu känna tveksamheter, även om det kan vara svårt att hitta. Jag vill ju faktiskt ha ett svar på vad som är fel.
Han är en aktiv hund på 3.5år, behöver träna och arbeta för att må bra.
Han har alltid ett hett temperament men när han får ont hamnar han gärna osams med dom andra hundarna och det är inte kul varken för honom eller dom andra.
Vad har ni fått betala för skiktröntgen?
Vi har Folksam på honom som försäkring.
Jag vill få mer svar så att jag vet mer vad som är det bästa alternativet för honom.