Vad kostar det att inhysa häst?

Sv: Vad kostar det att inhysa häst?

Hur många inackorderingar tänkte du ha? Har du nära till alla hagar? Om du kan ta fler åt gången så går det snabbare (om det funkar alltså). Ska du fylla på vatten i hagarna själv? Det tar sin tid det med.

Jojo, det där är ju avgörande faktorer.
Just nu är jag mest nyfiken på vad man kan ta ut för timpeng.
Sedan får man j uräkna ut hur lång tid allting tar och slå ut det per häst i stallet. Eller på berörd häst om det är en specifik uppgift.
Om jag jmf med vad jag har betalt idag så undrar jag egentligen varför jag ska ha mindre för att ta hand om någon annans häst.
 
Sv: Vad kostar det att inhysa häst?

Timlön blir ungefär 50kr för mig.
Ridning borde man väl ta 50kr/gång minst för motionsridning. Tar ju en timme med borstning sadling etc. Egentligen mer men man får ju anpassa sig efter vad folk vill och kan betala, och om man vet innan att den ska bli riden t ex fyra gånger i veckan vet man ju att man får in en del på det åtminstonde.

Ursäkta, men det där är ju löjligt billigt och inget man kan varken leva på eller driva en anläggning för.
Det är ju som jag inledningsvis säger, att inackordera hästar känns i många fall som ren jäkla välgörenhet.

Men plockar du ut 50kr eller ska du skatt och betala arb.givar avgifter på den summan också?
 
Sv: Vad kostar det att inhysa häst?

Jag tar ca 1000 kr/månad/häst, för utsläpp, 4 fodringar/dag, täckesservice och insläpp. Mockning 20 kr/dag. Jag misstänker att jag är rätt billig! Det är svårt att sätta pris på stallarbetet...1600 kr/mån är kallhyra+fullskötsel. Tycker det är ett rätt bra pris om jag skulle ställa upp hästen själv.

Jag betalar 1700 där jag står.
Då ingår alla fodringar och in/utsläpp. + ett täcke på / av.
Vi har ridhus på gården men ingen superduper standard.
Men det är mysigt och både hästen och jag trivs!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: nowayout
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 324
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 064
Senast: monster1
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 526
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp