Vad klassas detta "träns" som?

Sv: Vad klassas detta "träns" som?

Ahh okej.. Tack!! Jo det är häst. :) Då stämde det hon sa. Men var i TR hittar jag det?? Bra tips där om kombinationsbett! Det ska jag verkligen kika på hur pass de kan funka om de går att ställa så de tar nästan bara på näsan. Han funkar ju på bett helt klart, går med det 6 dar i veckan, men är såå mycket trevligare i hoppningen på hack. Så det var ju inte direkt att jag stog och föll på hacket. :)

Jag såg en bild på vad jag tror är samma häst, med hackamore och nosgrimma, och där stod ett annat hästnamn (som jag inte minns nu).

Mom 439 Terräng- och hopprovet
Sadling är i princip fri. Stigbygeln måste hänga fritt. Det är inte tillåtet, av säkerhetsskäl, för
ryttaren att på något sätt fästa, direkt eller indirekt, någon del av sig själv till hästens utrustning.
Blinkers och huva är förbjudna, dock får insektsskydd och luva användas. Alla slags hjälptyglar
är förbjudna med undantag för martingal med löpande ringar. Tyglar får endast vara fästa i bettet
(-en), eller direkt i huvudlaget. Hackamore och gags (där tyglarna är fästa i nack-eller sidstycket
och löper genom betselringarna) är dock tillåtna i hopprovet. Hackamore är i terrängprovet endast
tillåtet för ”H” i CNC3* och CNC2* klass
. Gags är tillåtna.
För unghäst: Skydd enligt TR III i hoppning.
TR III:s regler rörande vikt och mått på benskydd är ej tillämpliga i terrängprovet.
Fårskinn/plysch eller annan dylik beklädnad på huvudlagets sidstycken får ej användas. I övrigt
får beklädnad ej skymma eller begränsa hästens synfält.

Hur tänkte du nu när du visar en bild på en fux och bilden i MaRomers inlägg är en brun :rofl:

Tänkte att det inte är samma häst. Bildgooglade på Jesus De La Commune.

Den bruna verkar heta Neptune Brecourt, fuxen heter Jesus De La Commune och båda ser ut att vara med till Falsterbo.

Mom 439 Terräng- och hopprovet
Sadling är i princip fri. Stigbygeln måste hänga fritt. Det är inte tillåtet, av säkerhetsskäl, för
ryttaren att på något sätt fästa, direkt eller indirekt, någon del av sig själv till hästens utrustning.
Blinkers och huva är förbjudna, dock får insektsskydd och luva användas. Alla slags hjälptyglar
är förbjudna med undantag för martingal med löpande ringar. Tyglar får endast vara fästa i bettet
(-en), eller direkt i huvudlaget. Hackamore och gags (där tyglarna är fästa i nack-eller sidstycket
och löper genom betselringarna) är dock tillåtna i hopprovet. Hackamore är i terrängprovet endast
tillåtet för ”H” i CNC3* och CNC2* klass
. Gags är tillåtna.
För unghäst: Skydd enligt TR III i hoppning.
TR III:s regler rörande vikt och mått på benskydd är ej tillämpliga i terrängprovet.
Fårskinn/plysch eller annan dylik beklädnad på huvudlagets sidstycken får ej användas. I övrigt
får beklädnad ej skymma eller begränsa hästens synfält.

:bow::bow: Ahh

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 678
Senast: Sootie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 949
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka