Vad kan utlösa aggresivitet?

golden_tinka

Trådstartare
Träffade min bror idag, som berättade att deras hund, 4 årig engelsk cocker, fått en knäpp i fredags.
När min bror lekte med hunden, och hans sambo stod bredvid började hunden plötsligt att morra, så fort sambon närmade sig blev han hotfull, samtidigt hade han svansen mellan benen och darrade i hela kroppen (rädd) han försvann sedan in och la sig i mörkret i badrummet:crazy: .
Detta beteendet mot sambon höll i sig ända fram till på lördan, då det efter en promenad bara släppte och han var sig själv.:confused:
Han hade äve haft ett konstigt uttryck i ansiktet, som sambon beskrev för mig "att det såg ut som om ögonen höll på att pluppa ut"...

Nåt liknande hände för ett år sedan.

Till saken hör.

Hunden är en omplacerings hund, som dom köpte som 7 mån valp, och han verkar inte ha haft ett så trevligt hem innan!

Han är stryk rädd.

Morrar i trängda situationer.

Sambon, som är en tjej, är gudasnäll och har aldrig så mycket som höjt handen åt honom, inte nån annan heller för den delen sen han kom.


Så vad är det som kan vara den utlösande faktorn?
Minnen från förr? Sjukdom?

Eller vad?

Kom gärna med era åsikter och erfarenheter!:)
 
Sv: Vad kan utlösa aggresivitet?

Så vad är det som kan vara den utlösande faktorn?

Vet hundar som uppvisat liknande beteende vid hjärntumör. Det finns säkert andra förklaringar också. Men jag tycker att det låter lustigt att det slås på och av sådär helt plötsligt...
 
Sv: Vad kan utlösa aggresivitet?

Tänkte också på hjärntumör, ,en även epeilepsi som kan visa sig i konstiga former!:confused:
 
Sv: Vad kan utlösa aggresivitet?

Var faktiskt en del som verkade stämma där! Ska säga till brorsan att läsa om det!
Det skulle kunna vara så att det är brorsan han vaktar och ser sambon som ett hot!:crazy:
 
Sv: Vad kan utlösa aggresivitet?

Jag har varit med om en hund med lliknande sympton. Det var en liten norwich terrier (hir stavar man till det?)

Han var hos vet flertalet gånger för koll för detta då det kom inte ofta men regelbundet.
Ingenting hittades men vet trodde att hunden helt enkelt led av en sorts migränaktig huvudvärk. Det skrevs ut något för detta som hjälpte hyfsat bra. Tyvärr är detta många år sedan nu och jag kan inte komma på vad hunden fick för medicin.
 
Sv: Vad kan utlösa aggresivitet?

Jag har läst (minns ej vart) att cockrarna kan få aggresiva utbrott.
Skriver igen om jag hittar det.
 
Sv: Vad kan utlösa aggresivitet?

Det var inte det som Jaahl länkade till? Rage Syndrome?
Tackar iaf för alla tips!!:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 755
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 353
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 078
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Ja, bättre trådnamn kommer jag inte på och det är just hjälp jag är i stort behov utav. Några av er kommer kanske ihåg min tråd tråd...
Svar
4
· Visningar
1 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp