Vad kan man vara allergisk mot ute nu?

hoppsann

Trådstartare
Känns lite onödigt att behöva börja med allergimedicin nu när jag hade trappat ned.
Den här allergin sätter sig mest i ögonen.
De senaste dagarna har jag nyst som en tok, och nu har ögonen börjat svullna upp och bli eksemiga.

Jag är i princip allergisk mot allt ute i varierande grad, men det hade varit intressant att veta vad som härjar så här sent på året.
Får inte känningar varje år, den enda gemensamma nämnaren är att det sätter igång i början på oktober.
Någon annan som har kännt något?

Tja, enligt polleninformationen - typ ingenting... Och mätningarna har upphört för säsongen.

Enligt mina allergiska reaktioner - en hel del pollen i luften, gissningsvis gräs. Och allehanda luftburna pollen som blåser hit från övriga europa.

Avskyr Gråbon, finns ju överallt? Men trodde de var klara för året.

Kanske kan vara en kombo med det andra ni nämnde, har inte tänkt på varken hitblåsande pollen eller svamp/mögel.

Olika land går olika bra. USA & delar av Europa kan ögonen sätta igång och vara rejält med efterföljande svampiga och onda eksem.
Karibien och Centralamerika går bra för ögonen men då kör mina atopiska eksem på händerna igång.
Alltid är det något.
Tack så hemskt mycket <3

Tja, enligt polleninformationen - typ ingenting... Och mätningarna har upphört för säsongen.

Enligt mina allergiska reaktioner - en hel del pollen i luften, gissningsvis gräs. Och allehanda luftburna pollen som blåser hit från övriga europa.
Ja jag blev så förvånad när jag satte igång nu.
Hur lång tid på året är du allergisk?
Jag är i princip snuvfri dec-feb.
Men det här med ögonen händer inte varje år, var nog tre-fyra år sedan nu.
Det enda som hjälper mot den reaktionen är kortisonsalva (för ögon).

Jag säger också gråbo :meh: Det är så varmt att den blommar fortfarande på vissa ställen. Väldigt irriterande men jag tuggar också medicin och ser glad ut :grin: :yuck:

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 455
Senast: Liten
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 537
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama