T
Tzaar
Jag funderar på att betäcka mitt arabsto inom ett par år och då med en halvblodshingst och tanken är att jag själv ska behålla avkomman. Stoet jag har är av egyptisk modell då hennes stamtavla till störst del består utav egyptiskt blod. Hon är 150 cm hög men känns betydligt större att rida då hon har väldigt stora gångarter. Hennes gångarter är inte alls små och trippiga som många arabhästars gångarter ändå brukar vara. Nej, hon har minst lika stora gångarter som mitt halvblodssto har. Hon kan sedan hoppa.. höghus. *skratt* Hennes mamma är tävlad i MSV hoppning och att mitt sto inte skulle klara av att hoppa i samma klasser, det råder det inga tvivel om. Det här stoet besitter alltså en enorm kapacitet.
Hon är nu 9 år, fått ett föl tidigare.. som tyvärr togs bort vid två års ålder på grund utav en skada i hagen. Jag vill med min kombination med araben och halvblodet få fram en häst med arabens klokhet, uthållighet och spänst och en häst med halvblodets kapacitet, lätthet och arbetsvilja. Jag behöver till detta en halvblodshingst med hoppinriktning men som ändå har starka gångarter. Jag behöver en halvblodshingst med gott temperament, lång hals och en hingst som är högställd. Jag ser sedan gärna att hingsten lämnar stort. Jag vill helst att avkomman blir över 160 cm hög eller i alla fall över 155 cm.
Den eventuella betäckning kommer att ske 2010. Tacksam för tips!
Hon är nu 9 år, fått ett föl tidigare.. som tyvärr togs bort vid två års ålder på grund utav en skada i hagen. Jag vill med min kombination med araben och halvblodet få fram en häst med arabens klokhet, uthållighet och spänst och en häst med halvblodets kapacitet, lätthet och arbetsvilja. Jag behöver till detta en halvblodshingst med hoppinriktning men som ändå har starka gångarter. Jag behöver en halvblodshingst med gott temperament, lång hals och en hingst som är högställd. Jag ser sedan gärna att hingsten lämnar stort. Jag vill helst att avkomman blir över 160 cm hög eller i alla fall över 155 cm.
Den eventuella betäckning kommer att ske 2010. Tacksam för tips!