Vad kan jag ge för tillskott?

H

Hera2002

Om det finns ett område jag är dålig på så är det foderstater.
Jag vet att vi har bra löshö i stallet men har inte analysen här,
men jag ska fara och köpa foder nu och jag tänkte köpa det hon åt innan betet havre och, kraft. Finns det nån vitamin eller nått slags tillskott jag skulle behöva ge til detta? :bow::D:D

MVH Ida

Sv: Vad kan jag ge för tillskott?

ingen som kan nått om foder??? :D

alltså, det hela beror på vad höet har för näringsvärden..

men en riktilinje är att om hästen såg bra ut i våras så kör på samma foderstat om det är samma höparti..

vitaminerna i höet har minskat det har du rätt i, så en liten skvätt vitaminer kan du lätt ge.. men mineralerna minskar inte och inte heller proteinet eller energin..

De minerlablandningar krafft gör är beräknade på ett "medelhö" och kan rekommenderas som tillskott till olika kombinationer av kraftfoder. Har man inte analysen får man väl gå efter deras rekommendationer. Beroende på vilken sorts krafft du ger i kombination med havre får du fråga vilket mineralfoder som borde passa bäst, men i slutändan är det omöjligt att säga om doseringen och kvoterna blir rätt. De i butiken som är insatta i kraffts produkter borde kunna hjälpa dig med det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 621
Senast: Irival
·
Hundhälsa Hej Buke! Ivan luktar stinkapa och helvete ur munnen, och efter att ha rådfrågat veterinär om det (på My Dog) som påpekade att det kan...
Svar
19
· Visningar
7 576
Senast: Fisherling
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka