Vad kan det vara??

Sv: Vad kan det vara??

Det hade min häst också en gång, mindre knöl som växte men sedan försvann. Jag höll bara den under uppsikt hur den förändrades. Vet inte alls vad det kom sig av.

Om knölarna växer skulle jag ringa vet. Kan vara någon sjukdom såsom cancer.

Det kan vara melanom (även kallat skimmelsjuka). Denna tumörform drabbar i synnerhet skimlar, men även andra färger kan drabbas.

Det kan också vara en reaktion på insektsbett av något slag. Avvakta en tid och se vad som händer. Om de inte försvinner - kontakta veterinär för diagnos.

Om det blir variga/kladdiga sårskorpor på efter ett tag så kan det vara en reaktion på för mycket protein. Mitt gamla halvblod fick en proteinchock för ett antal år sedan som började i svansen.

Liknande trådar

Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
563
Senast: Valle
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

Tillbaka