Vad kan det vara?

S

Spessartit

Min lilla hund som är sju månader mår inte bra. Han har spytt tre dagar nu. Jag svultit honom i ett dygn sen så har jag gett honom kokt ris och torsk. Han vill inte dricka så jag har blandat ut allt med vatten och druvsocker. Hans tandkött började blekna men är en bra färg nu efter att jag har fått i honom vatten.
Jag ringde till veterinären som hade fullt upp med alla andra hundar, hon sa att jag gjorde alldeles rätt och skulle avvakta.
Men nu till frågan, han kan inte hoppa, svårt att gå upp i sängen. Men går och sprnger normalt. Jag har känt igenom hela honom och kan inte hitta något.
När han skulle lägga sig på sin sov plats skrek han till, det gjorde ont någonstans. Men sen så var det bra. Jag petade ovanför flanken och han skrek till som bara den och sprang där ifrån.
Vad kan det vara?
Hans avföring var lite blod aktig igår, och jag sa det till vetten men hon tyckte att jag skulle avvakta.
Idag är hans avföring ok.

Någon som kan hjälpa mig snälla jag är så orolig och det märker ju självklart han också!

Sv: Vad kan det vara?

Åk in med din hund.Den kan ha ätit giftiga ekollon...det har varit gott om dem liggandes överallt i år!Eller möjligen nåt annat gift tex råttgift.Alternativt kan han ha ätit upp något som ligger och skadar tarmarna...tex en pinne el liknande...

Åk in och ta ett par röntgenplåtar och uteslut att han inte svalt nåt föremål till att börja med och ta blodprover och se om där finns toxiner(gift) i blodet...

Har pratat ännu en gång med vetten och även hon sa att jag skulle avvakta tills det blir vardag. Var ute en sväng med honom och även den här gången så var det blod i avföringen. Ingen feber, han sprang lite när vi var ute, men nu ligger han i sängen igen. Ville inte gå ut förrän fyra idag. Är det bara jag som är toknojjig i onödan. *ledsen* o han ville inte äta mycket idag.

Vilken rolig nyårsafton då.

i det läget hade jag nog åkt in, man vet ju inte, skulle inte med gott samvete kunna vänta i flera dar...:crazy:

lycka till iaf, hoppas det löser sig!!!!!! :bump:

Jag skulle ha åkt in med hunden, om så på en helgdag!
Vad är det du ska avvakta med? Fick du några tips och råd från vet. om vad du skulle göra, kolla efter osv?

Finns det inget vettigt djursjukhus i din närhet? Aldrig aldrig att veterinären här skulle neka en hund med såna symtom att komma in.

Jag hade åkt in på en gång oavsett vad veterinären per telefon sagt. Hellre ett veterinärbesök för mycket än ett för lite.

Det där skulle jag velat åka in för. Särskilt en ung hund kan det gå fort utför med.

Allt har gått fint, de fann inget på röntgen. Lite dropp och canicur som vi fick köpa. Han är mycket bättre och inget blod i avföringen eller mer spyor. Han börjar bli sitt vanliga jag och blir piggare för varje dag! Ska gå på diet ett par dagar, och han äter nu som tusan. Är så himla glad! Tack alla!

Liknande trådar

Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 948
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 673
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka