Vad kan det vara?

K

krista

Min häst har på ryggen och något på magen små "knölar". Fast tittar man närmre på dem så är det som någon slags skorpa med stöv i. Hon har även stöv i manen och svansen. Hon ömmar inte alls men det klias på henne! Kan det vara regnskållor???? Är himla orolig för det då jag står i ett kollektivt stall och regnskållor smittar.... Då lär det ta hus i helvetet :confused: Eller är det något annat? Men jag började idag att tvätta med hexocil. Veterinären kommer ut till stallet om 3 veckor så har det inte gått över till dess så skall jag fråga honom.

Sv: Vad kan det vara?

Regnskållor har jag ingen erfarenhet av, däremot ringorm, minns dock inte om det blev direkta knölar av dem. Jag tycker nog du ska kontakta en veterinär mer omgående om du misstänker något av ovanstående, på 3 veckor hinner många smittas och det hurrar nog ingen över.

Liknande trådar

V
Hästvård Lite info vad man kan vara uppmärksam på: Min ena häst började under försommaren att få som skorpor i huden, liksom små sår, man...
Svar
15
· Visningar
14 315
Senast: racerkorv
·
Hästvård Visste inte riktigt hur jag skulle få till en bra rubrik som beskriver problemet, och om den ska ligga här under hästvård (annars får...
2
Svar
22
· Visningar
3 683
Senast: Korven
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Constance
·
C
Hästvård Min häst är väldigt mjällig/ mycket stöv över hela kroppen. I svansen är det jättemycket och det kliar på henne och när jag borstade så...
2
Svar
25
· Visningar
7 119
Senast: Caterpillargirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar