vad kan det vara?

B

Blackfelicia

Hej på er. det är nämligen så här att min häst har fått utslag lite överallt på kroppen och först trodde jag att det var protein utslag men det finns inte så mycket protein i ensilaget sen trodde jag att hon hade fått drops men så jag har i stort sett bytt täcke, schabrak osv men inget har hjälpt vet inte vad jag ska göra har ni nån aning om vad det kan vara? ska jag tillkalla veterinär? hon är ju för övrigt pigg och alert.

Sv: vad kan det vara?

14 visningar och ingen har nån förslag om vad det kan vara

Du säger inte hur utslagen ser ut, men bara som en uteslutningstanke, skulle det kunna vara Ringorm? Har någon av dom andra hästarna nåt liknande? Har du bytt tvättmedel, foder, hösilage, eller gett något nytt tillskott till din häst? Förök med uteslutningsmetoden i brist på annat. Sen kan du ju alltid ringa veterinären och bara fråga om råd...?
Lycka till, hoppas du får reda på vad det är!
Åsa

Nej det är inga andra hästar i stallet som har fått dessa utslag. Utan det är bara hon dom här utslagen sitter på ansikte, lite var stans på kroppen det kommer nya för varje dag som går. Jag har provat tvätta med jodopax men nej det har inte hjälpt. Jag har inte provat något nytt foder, jag tvättar hennes grejer med parfymfria tvättmedel. Utslagen ser ut som svarta prickar det är inga hårlösa partier utan dom här utslagen gömmer sig under pälsen och man känner dom väl när man klappar henne. så jag vet inte vad jag ska göra

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 063
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama