Skogstroll
Trådstartare
Imorse vid utsläpp var hon svettig (hade stått inne på stall över natten som vanligt) Hon hade halm på ryggen, så hon har rullat sig, men kan ju bara ha sovit oxå liksom..Hon hade bajsat som vanligt, ätit och druckit som vanligt och allmäntillståndet var bra. Jag satte på fleecetäcke och regntäcke och släppte ut henne som vanligt. Har övervakat henne hela dagen och hon har v arit helt normal, gått och betat som vanligt, inte legat ner eller betett sig annorlunda. Hon var inte svettig alls vid insläpp. Tog av täckena och tittade till henne efter en timme inne, svettig igen. Inte lika mkt som i morse, men ändå. Det är inte ett varmstall, det är gissningsvis samma temp som ute. Natten som gick var stalldörren dessutom öppen eftersom det var vindstilla och varmt. Har varit så i två nätter..(drag??) Idag stängde jag dörren när jag gick. Tempade och hon har ingen temp (38,5) Hon äter som vanligt. Men som sagt, svettig enbart inne och inte ute?? Hade fattat om det var varmt som tusan i stallet, men det är ju inte det. Hon är inte varm i hovarna vad jag kan känna, samma temp i fram och bak. Ingen puls. Det har ju blivit varmt igen de senaste dagarna, kan det bli ngn nytillväxt av gräs eller likn? Har den senaste veckan gett en rundbal som har bättre värden än de dom fått innan (protein) (ville öppna och kolla årets skörd av nyfikenhet, kanske dumt men..de balarna är tän kta till längre fram i vinter när gräset är helt slut, att dryga ut det "sämre" höet med för att skjuta till protein. ) Men ger protein reaktion så fördröjd effekt som en vecka eller tom lite mer? Kan det vara grästillväxt+hö som gett reaktionen? Köpte magtarm idag och började ge ikväll med lite betfor för magen. Ska ringa vet och rådfråga om det fortsätter, men känns liksom inte akut heller med tanke på att hon faktiskt mår bra..