S
smiling_sun
Någon som har analys på foderjäst??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Korven skrev:Om det är samma som bryggerijäst så är det 14 MJ, 360 smrp.
Jag såg det nu också..milly skrev:Men det står ju inte MJ-värdet nånstans . Men det borde väl vara 12-14MJ ungefär?
Travanti skrev:Hur mycket ger ni då? Tyckte 200-400g om dagen låter mycket.Eller gäller det bara när man ger tillfälligt. Men om man har det kontinuerligt i fodret bör det väl inte behövas lika mycket? När jag köpte min pålla fick hon 1 msk i maten varje dag,det har jag fortsatt med.Är det för lite då kanske?
milly skrev:På hinken står det "200-400gram till häst/dag" och maxgivan är 100g/100kg kroppsvikt. Jag gav min nordis upp till 5-600gram/dag - använde det som proteintillskott samtidigt som det är bra för magen.
Men man måste ju ha annat att blanda det i... nåt blött som betfor till exempel. (annars kan det va lite svårt att få i hästen det )
nephthys skrev:Var kan man köpa bryggerijäst någonstans?
Vad kostar Lactamins foderjäst? 7 kg förpackning resp 25 kg förpackning?
Fick just veta av sambon att 25 kg bryggerijäst kostade ca 300 kr hos Svenska Foders ÅF i byn.
Vilket är bäst att ge? Foderjäst eller Bryggerijäst, om det råder obalans i magen?