vad innehåller er sjukvårdslåda

vinkelina

Trådstartare
i det gamla stallet har vi haft en gemensam låda, som alla har tagit ur när man har behövt. smart då grejjerna sällan hinner pasera best före datum. men nu skall jag flytta o måste då skaffa en egen låda.

vad tycker ni att jag behöver i den då

Sv: vad innehåller er sjukvårdslåda

Bomull, sax och koksaltlöstning. Det har jag klarat mej på (om man inte räknar med alla eksemgrejer jag varit tvungen att köpa). Ögonskölj brukar jag ha en flaska med nu på sommaren, om hästarna får skit eller flugor i ögonen och behöver rengöras lite.
En termometer och lite vaselin är alltid bra att ha med. Har precis köpt in en visitertång.

Så sammanfattningsvis:
Bomull
Koksaltlösning
Ögonskölj
Termometer o vaselin

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 875
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 769
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 456
Senast: lundsbo
·
IT & mobiler Jag måste skaffa mig ett bredbandsabonnemang inför kommande flytt. Jag har bott senaste åren i "comhem-hus" och före det haft ett mobilt...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka