Vad heter tygtypen?

PrinceFair

Trådstartare
Kära allvetande buke! Jag är på jakt efter glansigt, ostretchigt tyg av den typ man tex kan hitta som foder i en del hästtäcken (det är alltså ungefär som fodertyg till kläder i glansigheten men tjockare/grövre).
Men vad sjutton kan en sådan tygtyp tänkas heta om man ska söka efter den?

Tanken är att tyget ska bli bogskydd för hästarna att ha under täcket nu när de är klippta, så det måste vara glansigt/halt men också slitstarkt och inte för tunt. Hjälp please? :)
 
Ett ostretchigt bogskydd? Hur har du tänkt utforma det utan att det hindrar hästens rörelser? Vanliga bogskydd är ju väldigt elastiska men glatta i tyget.
 
Ett ostretchigt bogskydd? Hur har du tänkt utforma det utan att det hindrar hästens rörelser? Vanliga bogskydd är ju väldigt elastiska men glatta i tyget.
Jag har haft ett (nu helt fullständigt totalt utslitet :cry:) som har varit så himla bra, så det vet jag att det fungerar fint. Man fäster det bara framtill vid bogspännena med en ögla, så det sitter liksom bara runt halsen, där finns ingen gjord som hindrar rörligheten.
Så om jag bara kunde få fatt i rätt tyg :)
 
Jag har haft ett (nu helt fullständigt totalt utslitet :cry:) som har varit så himla bra, så det vet jag att det fungerar fint. Man fäster det bara framtill vid bogspännena med en ögla, så det sitter liksom bara runt halsen, där finns ingen gjord som hindrar rörligheten.
Så om jag bara kunde få fatt i rätt tyg :)

Vet tyvärr inte vad tyget heter men titta här och sen kan du ta hem tygptover på de som du tycker överensstämmer. Tycker fodertaft passar bra utifrån sin beskrivning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp