Vad heter det irländska ridsportförbundet och avelsförbundet?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad heter det irländska ridsportförbundet och avelsförbundet?

Nu funderar jag på om man kan få reda på vilka ston som hingsten har MT betäckt?
Weatherby's kan säkerligen säga hur många avkommor de har till honom i ditt register (det är fullblodsregistret), men om han har betäckt halvblodsmärrar är det ju en annan femma. Då får du gå in på Irish Horse Board och kolla efter avkommor.

Oj då, det gick visst inte att direktlänka. När du kommer dit klickar du på Deceased and Exported Stallions (Dec Exp Stallions tror jag det står på vänster sida). Sen väljer du MT i listan av Thoroughbreds.

Nu blir jag nyfiken! Hur kan du veta att dom ska vara helsyskon? Anna Hilton? Vilken Stina?

Stina som ägde och tävlade Spirit innan hon såldes till Askö och avel.

Har för mig att Spirit fick föl hos Stina och hennes familj.

Minns när Spirit var ny, då pratades det om att hon var helsyskon till den duktiga fälttävlanshästen Elektra Spiritus. Vilket såklart imponerade på mig som ung. Det har därför fastnat i minnet.

Stina och jag var bekanta som barn.

Senast ändrad:

Namnet och årtalet. Givetvis kan det vara en helt annan häst, men det är behöver ju inte vara helt otroligt att det kan vara rätt häst eftersom det inte fanns någon annan Spirit registrerad där från det födelseåret.

Ja, det lär det vara. Du länkade till en häst som heter Megs Chester, född 1997 som tävlat 0.90 och 1 meter pa irland med sin ägare. Det kan omöjligt vara samma häst väl?

Jag har ju redan påtalat att det blev något konstigt med länken, så jag förstår inte varför du tar upp det.:confused:

Weatherby's kan säkerligen säga hur många avkommor de har till honom i ditt register (det är fullblodsregistret), men om han har betäckt halvblodsmärrar är det ju en annan femma. Då får du gå in på Irish Horse Board och kolla efter avkommor.

En liten fråga mitt sto har papper från Weatherby, vad det är för papper vet jag inte bara det att de antingen sålt henne eller hon är såld via en auktion. Kan detta stämma?

Hon har ju tyvärr ingen stam och jag vet inte var jag skall vända mig när det gäller henne. Har försökt under flera år att lokalisera var ifrån hon kommer på Irland

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka