Vad har ni som medryttare för typ av försäkringsskydd?

Nepeta

Trådstartare
jag funderar på hur man som medryttare bäst försäkrar sig för skada på medisen o ev skada på tredje part. Egen olycksfall har jag genom facket, men hur clearar jag hästens ev skador om vi hamnar oavsiktligt i diket tillsammans med mötande bil (hemska tanke men men ) Hästen är försäkrad i nån typ av gårdsförsäkring som täcker händelser hemmavid med matte, men där är vi ju inte jämt?!?
 
Ägaren får se till att försäkra hästen ordentligt ?
Någon gårdsförsäkring på häst har jag aldrig hört talas om .
 
Hästen, materialet o jag är försäkrad av ägaren. Fråga mig inte vad det är för försäkring, det vet jag inte.
 
När jag var medryttare hade jag min olycksfallsförsäkring (jodå, den har jag kvar även idag ;) ). Den täcker skador som sker även vid fritidsaktiviteter, t.ex. ridning. Hästen får ägaren se till att hålla försäkrad.
 
Hästen är försäkrad men matte trodde inte den gällde om det är jag som rider..tack för era svar men jag blev inte så mycket klokare...behöver borra mer i frågan...
 
Om inte hästens försäkring täcker skador som uppstår vid olycka med en annan ryttare så är det väl på ägarens ansvar att ta risken att bli utan ersättning, om denne väljer att skaffa medryttare? Det låter väldigt märkligt i mina öron, men så har jag inte koll på diverse gårdsförsäkringar och deras villkor.. Finns det alltså ingen "vanlig" hästförsäkring?
Jag hade framför allt sett till att ha ett väldigt vattentätt kontrakt, gällande vem som står för vad om något inträffar..
 
Det är ju just det jag försöker klara ut INNAN något ev händer. Just för att vi ska veta vad som gäller för attbkunna hantera det rätt även om situationen kan vara stökig med ev skadadhäst, ryttare eller mtrl...inte helt lätt ...helst hade jag velat läsa mattes försäkringsvillkor för pållen är försäkrad men vet inte om den gäller när hästen rids av mig i samband med ev strul..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp