Vad har ni i era söder-fönster?

lady_vip

Trådstartare
Tycker det är lite svårt att hitta ngt som trivs riktigt bra. Vill gärna ha något som blommar, försökte först med kallor, men de blommade över så himla snabbt, ställde dit mina anthurium (fast jag visste att det inte var idealt på något sätt för dem) och de gulnade på några dagar.

Vad har ni? Pelargonier? Jag funderade på bouganvilla (stavas?), men de är ganska dyra och jag vill verkligen veta att det funkar. Har snokat runt i andras fönster och många har orkideér, men klarar de värmen?

Gärna bilder!!!

Sv: Vad har ni i era söder-fönster?

Ändring; läste fel och trodde du ville ha något som INTE blommade :)

Men jag har iaf två pelargonier i mina söderfönster och det funkar bra! Gäller bara att vattna lite oftare...

Orkidéer klarar inte av söderfönster på sommaren, men går bra framåt hösten och vintern, och början på våren. Får ställa mina en bit in i rummet nu på sommarhalvåret för att de inte ska brännas sönder (har bara söderfönster). Orkidéer vill gärna ha mycket ljus, men inte för stark sol (vilket det ju gärna blir i söderläge på sommaren).

Senast ändrad:

Funderar på att köpa 2 mårbacka nu och sen ha typ orkideér till hösten, för visst blommar inte pelagonierna över vinterhalvåret (totalt novis på pelargonier, precis börjat uppskatta dem:p )? Dock är jag ingen orkidé-människa...

Jag ställde mina körsbärstomatplantor i köksfönstret. De har växt som bara den och når ända upp till taket nu :eek:
Jag ska nog avliva dem idag :devil:

I andra söderfönster: Doftpelargoner, smultron, st paula, dracaena fragrans ("lucky bamboo")

Pelargoner igen:D Det får nog bli det, har ju börjat att tycka om de små liven!

Ingen som har testat Bouganvilla?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Trädgård & Växter Jag skulle vilja ha lite tips på blommor och var de kan trivas i min lägenhet! Skulle gärna ha en på matbordet, köpte en blomma för...
Svar
5
· Visningar
3 878
Senast: Snuffel
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 567
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24