Vad har ni för vinterjackor till era barn?

Riru

Trådstartare
Letar efter en bra vinterjacka att ha när inte overallen duger, vad har ni till era barn?
Sonen är tre år snart och har väl som krav att den måste vara blå. Jag vill gärna ha mudd vid ärmslut och fodrad krage så man slipper dra på en lös krage. Varm men inte för fluffig så den blir jobbig att ha på.
Och vad ska man ha för storlek om vanliga kläder är 98? Borde 100 passa? Har mest kikat på jollyroom men kan inte hitta nån info om man ska gå upp eller ner i storlek.

Letar efter en bra vinterjacka att ha när inte overallen duger, vad har ni till era barn?
Sonen är tre år snart och har väl som krav att den måste vara blå. Jag vill gärna ha mudd vid ärmslut och fodrad krage så man slipper dra på en lös krage. Varm men inte för fluffig så den blir jobbig att ha på.
Och vad ska man ha för storlek om vanliga kläder är 98? Borde 100 passa? Har mest kikat på jollyroom men kan inte hitta nån info om man ska gå upp eller ner i storlek.
7 åringen har en varselvinterjacka från Jula, den har varit med i många år nu och ser fortfarande ny ut. Han fryser aldrig och man ser direkt var han är när han är ute, på skolgården osv. Helt perfekt.
10 åringen har en jacka från Didriksson, jättevarm och skön och snygg nog för att han ska vilja ha den på sig :D Börjar bli noga med utseendet på kläder där nu.
De har sin vanliga storlek på jackorna och det funkar bra

Sonen har en ny marinblå jacka från Kappahl som han har vid bilåkning, till och från fsk, etc.
Den är varm, har muddar, går högt upp i halsen men är inte fodrad med typ pile om det var det du var ute efter.

Tittar du på Didriksons så passar nog 90 bättre, de är stora. Sonen har 104/110 i kläder och overallen i 100 är lite stor, men funkar.

Sexåringen har en vinterjacka från Kappahl, tycker den stämmer väl med de kriterier du har. Det är dock inte årets modell, så jag vet inte om den finns i butik nu.

Sjuåringen har en från Didriksons, den stämmer också väl överens med vad du beskriver att du är ute efter.

Didrikson har bra grejor! Men de är stooora i storleken!
Tycker inte jackorna är lika stora som overallerna dock, så om jag vore TS hade jag köpt 100 😊. Den motsvarar dubbelstrl 98/104. 90 är ju typ 86-92.
Annars har vi även varit väldigt nöjda med vinterjackor från Stadium, vilka också har ”vanliga” storlekar.

Min 3-åring har en parkas från Lindex, Fix. Andra säsongen som hon har den nu och den är helt suverän. Varm utan att vara bylsig. Långa muddar i ärmarna och tät i halsen med fleece närmst mot hakan. Behöver inte ha lös krage. Håller bra mot både regn och snö. Älskar den!

1 rosa och 1 leopardfärgad från Kappahl kaxs. Sen 2 overaller från Lindex (leopard och den lila/rosa med djur på). Tycker faktiskt kappahl är helt okej. Köpte minirodini först men kvalitén matchade inte priset tyckte jag, tråkigt.

Vi handlar det mesta i ytterklädesväg på stadium outlet, tycker det är tveklöst mest kvalitet för pengarna. Just nu har dottern en jacka från Vossatassar, ingenting att anmärka på utan den verkar toppen. Hon är tre år och de är ute mycket på förskolan. Är det kallare har hon overall, också från stadium outlet.

Tycker Mini A Ture gör de bästa ytterkläderna, även Polarn brukar ha fina!
Didriksons, Kaxs och Fix är bra de pengarna också!

Hade helt glömt bort att Kappahl fanns :p hittade en jacka där direkt! Var visserligen inte blå men det får gå ändå.
Har en Didrikssons overall och den är stor ja! Är därför jag är nojig över storlek på jacka också. Men ska prova Kaxs nu iaf så får vi se :D

Hade helt glömt bort att Kappahl fanns :p hittade en jacka där direkt! Var visserligen inte blå men det får gå ändå.
Har en Didrikssons overall och den är stor ja! Är därför jag är nojig över storlek på jacka också. Men ska prova Kaxs nu iaf så får vi se :D
Kaxs brukar vara bra, om än inte så mjuka.

Har en Mini Rodini. Förutom snygg design sitter de bra och är sköna. Sonen gillar den (3år).
Samma här, har en blå med taxar på. Sonen älskar den och trots att den får leva ett hårt liv på dagis, så ser den ändå ut som ny när man tvättar den. Den är både varm och står emot vatten.

Hittade en blå jacka som verkade bra på polarn och pyret, dom hade även ett par vantar i ull som kanske skulle kunna duga åt sonen också. Han är lite svår gällande ytterkläder, vantar, mössor och sånt...

• Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Övr. Barn Letat vinterjacka åt 9-åringen och den enda som verkar falla inom dom flesta krav hon har är en Molo vinterjacka jag hittat på nätet så...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama