Vad har ni för ridhjälm?

attempt

Trådstartare
Vad rider ni cowgirls and cowboys i för ridhjäm?

Jag MÅSTE köpa en ny nu, jag har tappat min ridhjälm ett antal gånger i stallgolvet...

Howdy ;)

Sv: Vad har ni för ridhjälm?

Jag har en Troxel Sierra, en brun. Suverän och sval:) Köpte den nyligen.

/LL

Åh, dom är SÅ snygga!! :love:
Funderar skarpt på att köpa en sådan... Hur sitter den på huvudet? Är den lätt?

Jag har en riktigt ful, repig jockeyhjälm just nu.. som inte har någon funktion kvar, och jag skulle hellre rida med en bajsblöja på huuvudet än den.. skämt å sido...

Den väger i nästan ingenting! Sitter väldigt skönt eftersom man reglerar den i nacken med 2spännen.
Jag är skitnöjd:laugh:

Släng pottan du rider med och köp en Troxel, lovar att du blir nöjd:D

/LL

TROXEL!!!

Dom är helt outstanding!

Jag har två stycken, en sandfärgad Dakota och en fuchsia Spirit sambon en blå Spirit med hästmotiv :D

För övrigt de enda hjälmar jag inte får ont i nacken eller öronproblem av!!!

Jag använder BR:s ventilations hjälm ca pris 600-700:-, men gud så skön, lätt och bra formning runt hela huvudet och nacken. Jag har inga problem med den och har annars lätt för att det börjar klia i hårbotten när man blir varm annars.:) I just LOVE it..;)

Jag har också en (brun) Troxel Sierra. Funderar du på att köpa en så se till att prova ordentligt. Jag skickade efter, först den mindre som visade sig vara för liten, sedan den större som istället var för stor. Dessutom verkar mitt huvud vara runt medan hjälmskrället är mer äggigt till formen.

Av någon underlig anledning behöll jag dock den större hjälmen. Förmodligen är jag fåfäng och v i l l hemskt gärna att den ska passa. Kanske passar den perfekt till vintern med mössa under.

Jag har för övrigt sett att det finns en hjälm-hatt på marknaden. Den verkar säljas i Göteborg, en affär med undermålig hemsida, om jag inte missminner mig.

Anyhow - lycka till!

Jag har en svart casco youngster med khaki-färgad rand över. Väldigt lätt och bekväm. Känns så lätt att det nästan känns som att man inte har ngn hjälm på, om jag skulle upp på en häst jag inte kände mig trygg på skulle jag kanske leta fram gamla jockey-hjälmen igen. Känns inte som att den här går lika bra ner i nacken, men är väldigt glad för den iaf då jag har svårt att hitta en hjälm som sitter så bra som den på mitt något smala huvud.

Jag har en Champion Exclusive
En svart , den med beige knäppning , gick på ca 2500 nä jag köpte den !

Jag har en Carat i grått och svart som har strass runt ventilationsöppningen fram...min blingbling hjälm kallar jag den..:D

Troxel Sierra är hur skön som helst. Sedan är den praktiskt oxå - var o provred en häst, och gubben och tösen fick för sig att testa dom oxå. Det funkade då vi bara justerade i nacken och hakbandet och sedan var det bara för dem att rida. Inget man gör varje dag, men just få var det ju super. Till vintern om man vill rida med mössa så är det bara att justera ut den lite ;)

Har en troxel sierra (sand) som jag fullkomligt älskar! Så jag rekommenderar den starkt! :)

Väger nästan ingenting, är sval (och snygg!), ramlar inte ner i pannan så att man inte ser, man hör vad folk säger runt omkring en, den klämmer inte, går att ställa in så man kan ha mössa under på vintern etc.
Kort och gott, det är en hjälm man använder. Tidigare (när jag hade andra hjälmar) hände det titt som tätt att jag skippade hjälmen men med sierran händer det aldrig. Den åker liksom på automatiskt :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
Utrustning Ska åka till annat stall än jag brukar och rida och tvättar ju såklart alla kläder , rengjort ridskorna och varit extra noga på sulorna...
Svar
18
· Visningar
897
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
321
Senast: Happimess
·
Utrustning Bör man byta en ridhjälm som är tappad I marken minst 2 ggr. Minst en gång på grusväg och en gång i asfalt???
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Väska/väst/annat?
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023