Vad har ni för kläder vintertid när ni tränar hund?

Millicent

Trådstartare
Ja alltså jag har verkligen inga bra kläder när det är riktigt kallt ute och nu börjar jag känna smått panik över hur jag ska överleva vintern med två hundar.. :p Har ni några bra tips på VARMA kläder som passar extrema fryslortar, särskilt jackor så tar jag tacksamt emot!

Ja alltså jag har verkligen inga bra kläder när det är riktigt kallt ute och nu börjar jag känna smått panik över hur jag ska överleva vintern med två hundar.. :p Har ni några bra tips på VARMA kläder som passar extrema fryslortar, särskilt jackor så tar jag tacksamt emot!

Merinoull underställ, ulltröjor och typ en jaktjacka brukar fungera för mig! :)

Underställ och en bra skoteroverall! Jag gillar Hööks overall, bättre passform än många andra modeller och inte så tung men varm och slitstarkt (min räknas nog som utsliten nu, efter 6 år!)

Täckbyxor och täckjacka. Min hundträningsväst har jag utanpå (den är rätt rymlig).

Underställ, fodrade typ jaktbyxor, värmeväst (batteridriven, räddningen under långa kalla dagar!) och fodrad jacka. Ibland har jag en tunn dunväst under jackan i stället för värmevästen.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Blyger
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
289
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar