vad har ni för häst?

Sv: vad har ni för häst?

Tävlar inte alls just nu då jag sista året har bytt ut alla mina hästar. Hade två araber och en quarab förut. Tävlade då Pleasure,Western Horsemanship,Showmanship at halter och trail at halter. Dock endast på E nivå.
Nu har jag införskaffat mig två quartrar och en welsh mountain. Då blir det reining främst.

En 12-årig varmblod/halvblod som jag börjat tävla med i år. Horsemanship, pleasure w&t och western riding beg på d-nivå. Barrel race och pole bending är det främst som gäller, men där finns ju inga nivåer på samma sätt..

Köpte en 2-årig quarter i somras som i framtiden blir barrel race, pole bending och lite kossejobb... :)

Alla ni som rider western här, vad har ni för häst?
Tävlar ni?
I vad?
Nivå?

Jag har en Welsh Cob-04 och en Paintkorsning-07. Tävlade för många år sen när jag hade en varmblodstravare. Med dessa har jag inte kommit igång än men till våren SKA vi tävla. Håller mig till Western Riding, Trail, Versatile Horse och så ska vi nog testa både Pleasure och Ranch Trail tror jag...och eftersom båda är helt otestade i tävling blir det D-nivå. E möjligen i träninssyfte.

Häst:Ett 10år brun häst som är 15.3 hands (159cm)
Tävla: mot mig själv, "kan jag komma upp i sadeln idag":crazy:
Nivo: Ol Timer, Val upp i sadeln bruka klara mig ;)
Western :confused: Rid styl west of the Mississipi.

Tävlar ni?
I vad?
Nivå?

Jag har en 9årig arab och en 3årig solid paint.

Jag har varit ute på en E-tävling på unghästen ur miljöträningsyfte och valde det lättaste mönstret på dagen, en horsemanship. I vår ska båda ut och tävla, araben ska få gå på D-nivå och unghästen för stanna på E.

Båda verkar passa för de snabbare grenarna så jag kommer ha båda i reiningträning i vinter. Båda ska testas på kor.

Quartervalack, 13 år.
Reiningtränad hos tidigare ägare men tränas och tävlas i dagsläget i pleasure, WR och WH på D/C nivå.
Nästa år tänkte jag även prova på trail. ;)

5-årigt quartersto, tränas i reining och lite på kor. Startat 2 gånger, en E-tävling med 1 vinst 1x 2a plac och 1x 3plac samt en D-tävling med en 3 plac.

Tävlas just nu bara i andra grenar för miljöträningen så det blir trail, WR och WH. Hoppas kunna komma ut och tävla reining nästa år!

4-årigt paint/arabsto som är grundriden. Tävlas inte ännu, hoppas kunna ta oss ut på nån W&T nästa år. Hon är trail, WH och pleasure-typ :) Dock så rider mestadels min mor henne i skogen för tiden vill inte riktigt räcka till, quartern är arbetsnarkoman och 4-åringen finner sig i att vila..

5-årig arabkorsning + 1-årig paint (och diverse små ponnyer)

Tävlar ni?
Har tävlat i 1 1/2 år, men min egen häst har bara startat 1 tävling, nu i höst

I vad?
Främst Horsemanship, Western Riding & Pleasure, men även startat Trail & Reining. Sugen på att starta Hunter under Saddle när tillfälle ges

Nivå?
D-nivå på egna hästen, C-nivå på lånade hästar

vad har ni för häst? En fjording på 19 år
Tävlar ni? Hennes sista tävling var ihelg
I vad? trail, horsemanship, pleasure, westernriding men har även startat reining
Nivå? westernriding och reining på C/D nivå, de övriga startade vi B-klasser i somras och så vårt första och sista SM ihelg

vad har ni för häst? Ett 4årigt morgansto
Tävlar ni? Har precis börjat
I vad? bara två starter än så länge, w&t pleasure och horsemanship, och vet inte riktigt vad det ska bli av henne än, men jag tror på reining och westernriding
Nivå? E-nivå so far

Sto född 2001, korsning Knabstrupper/Varmblod. 1.52 hög och kraftfullt byggd med en hel del massa.

Än sålänge lullar vi endast på själva då vi i början på våren bytte till western efter att endast ridit och tränat klassisk dressyr tidigare.

Tanken är väl att kanske komma iväg på nån liten tävling framöver, men vi tar dagen som den kommer. I så fall är det främst trail, w&t och western riding som intresserar. Tror att min lilla dam hade varit en suverän reininghäst, men det är nog inget jag ger mej in på...

Mvh Domino_s

Tävlar ni?
I vad?
Nivå?
Otto.jpg

Har en knabstrupper-valack, född 02, 1.56 hög svart med vita spots på rumpan, i mitten på bilden.

Tänker försöka komma iväg på någon tävling till våren, när vi kommit så långt att vi släppt tiedemanstyglarna (han är stark min lilla gubbe).

Tänkte börja då så smått med trail, pleasure och horsemanship tror jag....

Blueberry eller Green.

10-årig Paint, tävlas inom det mesta men inriktas på reining, ranch trail och Working Cowhorse. B-nivå. (Cowhorse har jag inte debuterat än så det blir Limited till en början)

Har också ett 5 månader gammalt Quartersto som ska bli reining och kossehäst ^^

2-år gammalt quarter/paint odrägel som vi varit på paint/quartershow och visat i halter, showmanship och lounge line.
Tanken är att hon ska tävlas i det mesta, men först är det inridning nästa år som gäller...;)

Alla ni som rider western här,

vad har ni för häst? Quarter

Tävlar ni? Japp

I vad? Reining, Working cowhorse

Nivå? Open.

Häst? Ett femårigt quartersto.

Tävlar? Nej, har precis nästan köpt hästen som mest gått och drällt hos förra ägaren. Jag hoppas kunna prova tävla någon gång under nästa år när vi jobbat/tränat ihop oss. Vi är lika "nya" på detta båda två. Jag skulle vilja prova på trail med...

Två paintar och en quarter. En femårig hingst och två unga ston på 22 och 20 ;)

cropped-blog760.jpg

Vi tävlar inte än, men tränar med hingsten inför det och siktar på pleasure, trail, WR och WH. Eftersom jag bor långt ut i den norrlänska skogen får vi rikta in oss på WRAS-tävlingar... Stona är fölston i första hand och går lättare skogsturer sporadiskt, den ena som handhäst pga skada som ung.

Fick tyvärr avliva min stora kärlek förra året :cry:

Men hittade förra veckan en liten häst som jag kan få rida till hon blir såld. Hon är korsning knabstrupper/new forest, 14 år, 149 cm och ganska väl grundutbildad i western.

Vi skrittar turer, och lär känna varandra. Är tanken att vi ska rida i skogen (har ingen ridbana). Möjligheterna till att tävla är inte så stora, då jag bor på en ö.

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
461
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Pira som tävlar i ett tandemlopp mitt under pågående musikfestival? Det är lite av vad som kan väntas av Way out wests nysatsning...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Cavallo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den giftiga växten stånds sprider sig på Öland. Om en häst får i sig växten blir den långsamt sämre – och utgången är ofta dödlig. –...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka