Vad har ni för försäkring?

Jag har ett SWB och hon kostar 4300kr/år. Men jag har henne ganska lågt försäkrad, 20000 liv och 60000 veterinärvård.
 
Frågan kom upp igår, och jag insåg att jag verkligen inte har någon som helst koll på marknaden.
Jag betalar för närvarande 2000kr/månaden för mitt stos försäkring.
Då är det en livförsäkring för ca 100000kr, veterinärvårdsförsäkring, samt ett användbarhetsskydd.

Jag förstår att det kostar med en riktigt bra försäkring, men jag kan inte låta bli att det känns.. saftigt?!

Hur har ni era hästar försäkrade, och vad betalar ni?

Det är ju fruktansvärt mycket pengar! Men det är livförsäkringen som är dyr. Som flera andra skriver här så har vi inte hög livförsäkring - bara så det täcker kostnaderna vid ev avlining. Däremot har vi högsta veterinärvård och en del tillägg t ex rehab.
 
Jag har en SWB på 8 år i Dina Försäkringar.

35k A1 och 35k A2 och sedan 120k Vet.vård. Jag betalar ca 560 kr/mån.

Hade innan 70k A1 + 120k vet.vård eftersom jag tänkte sälja hästen och det hade varit enklare att bara skriva över samma värde på köparen. Men den premien var på ca 1100 kr/mån och jag tyckte det var onödigt när jag struntade i att sälja.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 973
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 090
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp