F
fjordinghanna
vart lite rädd nästan när vi skulle köpa hö häromdagen. Bonden ville ha 2 kr kg o det va inte änns årets hö!Jag sa att lite av det hö vi hade köpt innan var dålig hygienisk kvalite så han sänkte priset lite. Fick 1200 kg för 1800 kr till sist! Dock rätt ok värden för mitt digivande sto hästanalys 9 mj o 90 smbrpg.Men jag tycker det är dyrt! Han snacka också om att han hade hösilage o att han hade 300 kg ts i dem o skulle ha 2 kr per kg ts för dem! hjälp liksom.
vi brukar köpa av en annan bonde man han hade inget hö i år till salu men han brukar ju ta 1 kr kg!Av honom brukar vi också köpa hösilage på vintern för 200 kr för en storbal! Han verkar ha hösilage i år o vi har paxat balar av hans fru så den bonden skulle ringa nästa vecka. Tänk om han höjer priset också! han vet väl vad de andra bönderna tar här i kring..
Vad har ni fått betala i år o för vad ?är det bara jag som känner hjälp liksom.
vi brukar köpa av en annan bonde man han hade inget hö i år till salu men han brukar ju ta 1 kr kg!Av honom brukar vi också köpa hösilage på vintern för 200 kr för en storbal! Han verkar ha hösilage i år o vi har paxat balar av hans fru så den bonden skulle ringa nästa vecka. Tänk om han höjer priset också! han vet väl vad de andra bönderna tar här i kring..
Vad har ni fått betala i år o för vad ?är det bara jag som känner hjälp liksom.