vad har ni fått betala för årets hösilage o hö?

F

fjordinghanna

vart lite rädd nästan när vi skulle köpa hö häromdagen. Bonden ville ha 2 kr kg o det va inte änns årets hö!Jag sa att lite av det hö vi hade köpt innan var dålig hygienisk kvalite så han sänkte priset lite. Fick 1200 kg för 1800 kr till sist! Dock rätt ok värden för mitt digivande sto hästanalys 9 mj o 90 smbrpg.Men jag tycker det är dyrt! Han snacka också om att han hade hösilage o att han hade 300 kg ts i dem o skulle ha 2 kr per kg ts för dem! hjälp liksom.

vi brukar köpa av en annan bonde man han hade inget hö i år till salu men han brukar ju ta 1 kr kg!Av honom brukar vi också köpa hösilage på vintern för 200 kr för en storbal! Han verkar ha hösilage i år o vi har paxat balar av hans fru så den bonden skulle ringa nästa vecka. Tänk om han höjer priset också! han vet väl vad de andra bönderna tar här i kring..

Vad har ni fått betala i år o för vad ?är det bara jag som känner hjälp liksom.

Sv: vad har ni fått betala för årets hösilage o hö?

Jag har fått fjolårshö för 50 öre/kg och årets hö för 1,5kr/kg...:D
Lider med dig! :(

1 krona kilot för superfint hö=):banana:

2 kr/ kg inkl. hemkörning, samt att bonden betalar halva analysen.
Värt varenda krona, han har alltid bra värden och han torkar och lagrar bra, har aldrig fått en dålig bal. :bow:

Jag har betalt 1.50kr kg har analyserat det själv och kört hem det själv.

Vi har betalt 1.75kr per kilogram (kg) och då fick vi det uppkört av bonden själv.

Gazzan skrev:
1 krona kilot för superfint hö=):banana:

jag med!!! :love: det är Turbo hö.....:D
TS 84%/Smrp 79/MJ 8,4 /Ca 3,0/P 2,1/mg 1,1

Bara lite selen som behöver läggas till. :D

Jag betalar 1.75:-/kg inkl. moms, hämtar själv. Alltid superkvalite på höt ifrån "min" bonde, har aldrig fått en enda dammig bal, hästarna älskar det!
Analys står vi för.

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 263
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 611
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
3 978
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka