F
Frajda
Jag var på tävling (dressyr) i tisdags. Hästen var kanonfin på framridningen, bättre än nånsin. När det är en kvar tills jag ska rida börjar hästen halta på höger fram. Jag bara travade och precis när jag skulle vända in på en volt i höger varv börjar hon helt plötsligt att halta. Hon snubblade inte till eller ngt sådant. Min första tanke var att hon trampat på en sten eller liknande men jag hittar inget i hoven. Vi springer med henne på gårdsplanen och hon visar fortfarande hälta så vi åker ju såklart hem. Hemma springer vi återigen på vägen och då visar hon ingen hälta. Hon springer som en galning i hagen. Dan efter springer vi igen och ingen hälta, däremot visar hon hälta vid longering och då mest i höger varv (halt höger fram) dock inte lika mkt som på tävlingen. Vi hittar ingen värme eller svullnad nånstans och hon reagerar heller inte när vi visiterar. Min tränare misstänker hovböld vilket var vår första tanke också men borde hon inte vara varm i hoven då? vi har tänkt att longera idag för att se om det är nån skillnad och är det inte bättre så ringer vi klinik i morgon å beställer tid. Men jag vill ändå ha lite tankar, ideer och erfarenheter från er. Alltid bra att kunna bolla problemen lite med andra... Ngn som varit med on nåt liknande kanske?