vad har hänt med katten?

wtf

Trådstartare
har två kastrerade honkatter, den ena är strax över 2 år och den andra är 7 månader.
gammelkatten har tagit emot lillkissen med öppna tassar och de har gosat och putsat varandra konstant.
blev lite lurad när jag köpte minstingen, säljaren sa att hon var 12 veckor men när jag hade fått hem henne så kom det fram att hon endast var 8 v och knappt det.. :(

på senare tid har gammelkatten blivit knäpp, hon kan vara jättesnäll mot fender för att på en sekund bli ett monster å klappa till henne!
fender uppför sig normalt och gör ingenting (vad jag kan se) för att psyka henne..

vad kan ha hänt? har hon plötsligt börjat hata fender eller lider hon av personlighetsklyvning? (:p)

Sv: vad har hänt med katten?

Raderat svar! Det blev fel!, förlåt! Såg inte att båda var kastrerade! Ingen aning vad som hänt i såna fall!

Eller är pigg och vill leka? Sussie är jättepigg nu för hon går knappt ut när vädret är äckligt och nu vill hon leka med gamle Hans. Som inte är intresserad!

det hade jag kunnat ta om det inte vore för att dom gått så himla bra ihop tidigare :p

lillkisse blev kastrerad för knappt en vecka sen, så det kanske är relevant ändå det du tänkte skriva? :p

Jag tror det handlar om rangordning. Jag har 1 kastrerad hane på 13 år, 1 kastrerad hona på 6 år och en annan kastrerad hona på 3 år.

INNAN hona nr 3 flyttade in hos mig var hannen aldrig någonsin elak med den 6 åriga honan. När tredje honan flyttade in så har han titt som tätt dängt upp hona nr 2. Emellanåt är han jätterar mot henne, men ibland tar det hus i helvete och hon får däng.

Detta handlar enbart om rang. Honan på 3 år är högst i rang...så därför måste väl helt enkelt min hanne upprätthålla sin position som nr 2 emellanåt.

Liknande trådar

Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 256
Senast: Tualma
·
Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Här har det sedan nån vecka flyttat in en underbar liten honkatt på gården. Blyg till en början förstås och helt tydligt på smällen...
2
Svar
20
· Visningar
2 543
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt I huset finns 3 katter. 7-åriga Tekla, 7-åriga Yaki och 11-åriga Sessan. Tekla är bondkatt och Y & S är siameser. Tekla kom först, ett...
Svar
16
· Visningar
1 852
Senast: Malin L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama