Vad har hänt med Easy Rider Steel?

Septicemia

Trådstartare
Är de helt försvunna ur sortimentet? Nu var det ett par år sedan jag köpte mitt senaste par, men trodde i mitt stilla sinne att de skulle finnas några år till. (De tillverkades ju när jag var 4 :angel: )

Hade behövt ett par nya och gillar inte originalen, och den nya modellen är ju ful ful ful :p.
Det är några av de enda sommarskorna som sitter bra på mina fötter, har smala och låga fötter samt överrörliga fotleder. Jodphurs är att glömma, jag behöver snörningen.

Sv: Vad har hänt med Easy Rider Steel?

Hmm, jag kanske har nya modellen då? Köpte dem o somras men känner ingen skillnad mot gamla modellen. Bekvämare isf bara :p Svarta med någon pytteliten röd detalj någonstans?

Du har den nya modellen ja, röda detaljer och en helt annan sula mot hur den såg ut innan.
Inte min smak alls. :p

Haha, okej. Jag har inte tittat så noga hur de ser ut öht, jag har bara ridit i Esya Rider Steel hela min uppväxt och avgudar dojorna! Kan använda dem en hel dag utan att bli det minsta störd av dem, plattfot som jag är :o Så jag köpte bara ett par som hette likadant helt enkelt. Du kanske ska kika i mindre butiker som inte omsätter så mkt, kanske har gamla par kvar?

Jag ska göra det, och i värsta fall får jag kanske ta en ordentlig titt på de nya eller blunda och prova och förhoppningsvis fastna ändå. ;)

ok. men passa på att köpa några par nu då :)

De finns ju inte min storlek, någonstans. Får väl leta igenom nätet ordentligt när jag har lite mer tid.

Dom finns men heter numer Easy Rider Classic och finns bara i svart. Obs inte samma som Easy Rider Pro som har dom röda detaljerna som du har sett. Kolla Mountain Horse hemsida under footwear.:idea:

http://www.mountainhorse.se/sv/index.php?p=products

ps. jag vet var man får tag på dessa, pma om du vill veta..

Senast ändrad:

Classic är originalen och de saknar ståldelen i undersidan av skon. De har en något annorlunda design i jämförelse med steel och har funnits samtidigt som steel hela tiden. De finns ju i var och varannan ridsportsbutik.

Skrev i översta inlägget, även om jag kallade de för original så jag antar att det var lite suddigt, att de inte är sådär jätteintressanta.

Nä vad synd! Hade faktsikt tänkt mig shoppa ett par nya sådana. Mina jag använder nu är 15 år gamla. De Svarta med rosa/cerisea på har jag, med tillhörande shortchaps.

Men är lite suigen på ett par Wicked Rider oxå. ska nog åka och nypa lite i ett par sådana någon dag

Åh sådana har jag haft, dock i lite mindre storlek. :love: Mina första var ett par vita med turkosa (?) detaljer, arvegods från min äldre stallkompis.
Tycker wicked rider är riktigt tuffa, men det känns som att sulan inte kommer få vara vita i sulan speciellt länge. Tänker på alla paren converse som gulnat/gråat till efter en sommar med spring i grus och gräs.

Hur i herrans namn har du lyckats få dem att hålla så länge? :eek:

Jag har haft Easy Rider Steel under hela min uppväxt och tycker de är superbra. Förutom att de aldrig har hållit längre än 2-3 år. ´Så tråkigt att behöva köpa nya skor hela tiden. :p

Ja förmodligen så gör de det och jag funderar på om de inte är väldigt tunna i tyget... Vill gärna ha ett par rejäla skor utifall att man skulle bli trampad på eller så, jag menar vanliga converser är ju hopplöst tunna både tyg och sula.

Va har du för storlek? Har hittat Easy Rider Steel i stl 42 :D

Senast ändrad:

Haha ja hållit oh hållit vet jag inte om de gjort. De är extremt slitna, men de hänger ihop. Nu har jag inte använt dom på några år men funderar på att gräva fram dom ur mina gömmor för de är så underbart sköna!:love:

Hur i herrans namn har du lyckats få dem att hålla så länge? :eek:

Jag har haft Easy Rider Steel under hela min uppväxt och tycker de är superbra. Förutom att de aldrig har hållit längre än 2-3 år. ´Så tråkigt att behöva köpa nya skor hela tiden. :p

jag är uppväxt med de skorna, varit tvungen att byta när fossingarna växt men de senaste (grå) har varit med ett antal år nu...

hur lyckas du slita ut dem? :angel:

Jag har stl 38 (sämsta storleken ever när det gäller rea och utförsäljning) så det är bara att hojta om du ser ett par.

Mina är hela 2-3 år, efter det så brukar sömmarna börja ge sig och detaljerna nötas sönder. De jag har nu är nog inhandlade 2005 :angel:

Men hur kan Mountain Horse sluta tillverka världens skönaste sko? :mad:

Haha, jag vet inte, jag tycker inte jag gör nåt speciellt. :p Det är alltid den j*kla sulan som lossnar, oftast där som skon böjs när man går med den.

Åhh, dom som e så sköna! :mad: Kanske bäst att hamstra på sig ngt par, då mina har börjat spricka efter 5 års användande. De luktar dessutom inte hallon längre... ;)

*kl*

Åh, vilken nostalgi!:love: Jag kommer ihåg när mamma och jag, inför terminsstarten på ridskolan, åkte och provade ut ett par svarta/gröna Easy Rider Steel med tillhörande shortchaps i riktig mocka (vilket inte verkar vara självklart nu längre tyvärr). Året var 1996 och jag var tretton år.

Jag slängde dem först i början av detta året då de stått och blivit mögliga och äckliga i källaren.:( Tyvärr var det ett antal år sedan jag använde dem, men de var så otroligt sköna och ingångna (chapsen riktigt blankslitna på insidan).

Liknande trådar

Utrustning Mina skor sjunger på allra, allra, allra sista versen. Silvertejpen håller på att lossna, och den finns snart inte så mycket sko kvar...
Svar
10
· Visningar
1 599
Senast: Bylund
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka