Vad har du för ridhjälm?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maoam

Trådstartare
Letar ny ridhjälm men tycker inte att jag hittar ngt fint. Är lite snål då jag vill känna att jag vågar använda och byta ofta så hade tänkt mig ett pris på max 1000:- kanske lite mer men helst under. Så vad har ni för ridhjälm? Eller har ni något bra tips? Den ska vara snygg (så klart), ha ventilation och gärna ha lite utrymme för håruppsättning (tävlar dressyr). Så fram med alla tips, förslag och bilder ni har please :)

Jag har en Samshield Shadowmatte som vardagshjälm och en Charles Owen Ayr8 som "finhjälm" :)
Kostar ju dock mer än dubbelt så mycket som din budget....

John Whitaker Victory har jag, den är ventilerad och ställbar :)
Vet dock inte med vilka "märkningar" den finns.. kostar strax under tusenlappen.

Jag en VG1 Classic CRW, tycker den är skön och smidig. Det jag gillar är att det är lätt att justera storleken för att få till optimal passform. :)

Jag har en billig hjälm från Börjes med ventilation som hemmahjälm. Kostade väl runt en 500-lapp när jag köpte den, men det är några år sen. Hade egentligen snart behövt skaffa en ny, men väntar in direktiven om de nya tävlingshjälmarna först. Har en Charles Owen Wellington Classic som jag tävlar i, är den för gammal att tävla med när de väl bestämmer sig blir det hemmahjälmen.

Jag tycker att lamicells hjälmar är fina lite billigare som även passar till dressyr, min syster har en brun sådan och den är ställbar med så man kan välja lite tajtare eller lösare för håruppsättning osv :) jag själv har en OneK jag är väldigt nöjd med, köpte den från usa så blev billigare än här, den ventilerar utan att kännas som en cykeljälm för den skull :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 772
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka