Vad händer med Hotmail? HJÄLP!!

magruder

Trådstartare
Jag har en Hotmailadress sedan många år tillbaka och den har fungerat klockrent. Men idag kom det vid inloggningen ett meddelande att man skulle skaffa en säkerhetskod. OK. Och detta måste ske inom några få dagar, annars verkar det som om Hotmailen stängs av.

Jag har också en "back-up" mailadress på Passagen och Microsoft (?) säger att de ska skicka säkerhetskoden dit. Problemet är att jag kan logga in mig på Passagen men kan inte komma vidare till mailboxen. Det dyker upp en röd ruta med: "Åtgärden går inte att genomföra". Vid tre tillfällen idag har jag talat med supporten på Passagen (de har telefonnummer) och de förstår inte vad jag talar om, de har aldrig hört talas om någon sån här ruta. Till mailboxen kommer jag inte.

Så nu sitter jag här och vet inte vart jag ska vända mig för att få en lösning på problemet. Hotmailen är livsviktig för mig, både privat och jobbmässigt, all min konversation går via den.

Det är bra med Internet, men ibland behöver man TALA med någon person för att få saker och ting förklarade. Finns det någon vänlig själ på Bukefalos som vet om man kan nå Microsoft via telefon. Det brinner i knutarna.

Sv: Vad händer med Hotmail? HJÄLP!!

Jag har inga problem med min hotmail adress, jag vet att supporten har varit super de gånger jag behövt vända mig till dem. Fast jag har aldrig ringt utan gått via internet.
Kommer du in på hotmailen så du kan ändra "back-up" adressen?

Om den frågar igen borde du kunna kruxa i en ruta för att slippa bli påmind om koden igen.

Annars kan du gå in på säkerhetsinställningar på mailen och byta ut adressen till en annan. Om jag minnns rätt ska man kunna verifiera via sms också. Om man nu vill ha en kod alltså.

Jag lämnade ett mobilnummer och fick en säkerhetskod på SMS.
Det gällde att vara kvick med att knappa in den så jag fick göra om några gånger.

De gör så för att verifiera att kontot hör till en person på riktigt.

Jag har mailat till Microsoft-supporten tre dagar på raken och förklarat problemet. Dessutom har jag varit inne på chatten, där hänvisar de mig tillbaka till mailen. Något svar har jag inte fått! Jag har kunnat ta emot mail från Microsoft i andra ärenden tidigare, så det borde inte vara några problem för dem att skicka svar. Eller? Kan det möjligen vara så att de har fått så många förfrågningar betr. säkerhetskoden att de inte hinner med?

På Passagen har de fortfarande driftstörningar så det går inte att komma in där.

Min stora farhåga idag är att Microsoft helt enkelt stryker bort min mailadress på Hotmail bara för att jag inte kunnat få koden. Får de verkligen göra såna saker?

Jag är van att hantera datorn trots att jag är så gammal (71 år), men oj vad jag saknar möjligheten att kunna få PRATA med någon och förklara problemet och berätta om min oro att bli av med Hotmail-kontot, det skulle medföra en personlig katastrof för mig.

Vad i hela fridens rike ska jag göra? Nu är jag nästan desperat./Maggan

Liknande trådar

IT & mobiler Microsoft har ju strulat till det så att jag inte kan komma åt mitt Hotmail-konto. Jag har chattat dels med en engelsktalande...
Svar
7
· Visningar
2 439
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?