magruder
Trådstartare
Jag har en Hotmailadress sedan många år tillbaka och den har fungerat klockrent. Men idag kom det vid inloggningen ett meddelande att man skulle skaffa en säkerhetskod. OK. Och detta måste ske inom några få dagar, annars verkar det som om Hotmailen stängs av.
Jag har också en "back-up" mailadress på Passagen och Microsoft (?) säger att de ska skicka säkerhetskoden dit. Problemet är att jag kan logga in mig på Passagen men kan inte komma vidare till mailboxen. Det dyker upp en röd ruta med: "Åtgärden går inte att genomföra". Vid tre tillfällen idag har jag talat med supporten på Passagen (de har telefonnummer) och de förstår inte vad jag talar om, de har aldrig hört talas om någon sån här ruta. Till mailboxen kommer jag inte.
Så nu sitter jag här och vet inte vart jag ska vända mig för att få en lösning på problemet. Hotmailen är livsviktig för mig, både privat och jobbmässigt, all min konversation går via den.
Det är bra med Internet, men ibland behöver man TALA med någon person för att få saker och ting förklarade. Finns det någon vänlig själ på Bukefalos som vet om man kan nå Microsoft via telefon. Det brinner i knutarna.
Jag har också en "back-up" mailadress på Passagen och Microsoft (?) säger att de ska skicka säkerhetskoden dit. Problemet är att jag kan logga in mig på Passagen men kan inte komma vidare till mailboxen. Det dyker upp en röd ruta med: "Åtgärden går inte att genomföra". Vid tre tillfällen idag har jag talat med supporten på Passagen (de har telefonnummer) och de förstår inte vad jag talar om, de har aldrig hört talas om någon sån här ruta. Till mailboxen kommer jag inte.
Så nu sitter jag här och vet inte vart jag ska vända mig för att få en lösning på problemet. Hotmailen är livsviktig för mig, både privat och jobbmässigt, all min konversation går via den.
Det är bra med Internet, men ibland behöver man TALA med någon person för att få saker och ting förklarade. Finns det någon vänlig själ på Bukefalos som vet om man kan nå Microsoft via telefon. Det brinner i knutarna.