Vad händer med hennes tass?

Shark

Trådstartare
Veterinär är kontaktad och vi ska dit i em, så på den punkten kan nu andas ut :)

Men kanske ngt här varit med om liknande och jag kan få lite kött på benen innan besöket.

Det började med att jag såg att hon var rosa på ovansidan av tassen, kollade under och då hade hon slitit bort huden på en trampdyna och var röd och kladdig mellan tårna osv.
Jag tänkte att hon fått svamp och ett sår samtidigt oturligt nog.
Behandlade med pevaryl men idag så är tassen riktigt riktigt svullen och hon haltar rejält.
Trampdynan ser rätt "fin ut", alltså inte infekterad och äcklig. Men det kan ju finnas infektion ändå.

Vad tror ni? Jag tror nästan på att det blivit en infektion i huden.

Sv: Vad händer med hennes tass?

Det låter som en infektion jag och det gör ONT! Vetrinär och antibiotika är ett måste. Ja lyckades häva en pytteliten prick som blivit infekterad på min hund själv men då var det i str av 2 knappnålshuvud under tassen. En stor inflammation gör fruktansvärt ont!

Sv: Vad händer med hennes tass?

Det var ingen infektion :) bara väldigt irriterad eftersom hon slickar och ev. Lite svamp. Men trampdynan såg lite värre ut när vet. Hade rakat rent. Nu är tassen väl inpackat och ska behandlas med gel och bandagebyte varje dag. Återbesök på fredag. Hoppas det läker fint :) men de va ju givetvis bra att vi åkte in idag, annars hade det säkert blivit infektion.

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund skar sig på något igår vid stallet. Ett fint snitt rakt över stora trampdynan på vänster bakben. Snittet var så ytligt att det...
Svar
10
· Visningar
4 845
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Har en åttaårig portugisisk vattenhund som jag för cirka tre veckor sedan upptäckte några skorviga utslag på. Gick ett par dagar och vid...
Svar
11
· Visningar
3 924
Senast: nilie
·
B
Hundhälsa Min hund har fått röda tassar och trampdynorna är svullna men bara på frambenen, mest på höger sida där jag tror att det började. Han...
Svar
9
· Visningar
10 818
Senast: Huffsa
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort ang vår NewFoundland-hane som bara tycks bli sjukare och sjukare. Redan en kort tid efter vi fick honom...
Svar
4
· Visningar
2 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar